AUTORITATE DE LUCRU JUDECAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP – CA Ploiesti, decizia nr. 1592/25.05.2015: „Serviciul de Evaluare Complexa trebuie sa fie format si dintr-un medic specialist oncolog care sa intocmeasca raportul de evaluare... Raportul de evaluare care a stat la baza emiterii actelor administrate contestate in speta este incomplet si nu are relevanta medicala, intrucat nu a fost datat si nici parafat de un medic de specialitate oncologie”
Data: 22 October 2015, 18:38 | autor: A.P. | 0 comentarii | 2730 afisari
Prin decizia civila nr. 1592/25.05.2015 pronuntata in dosarul nr. 772/42/2012**, Curtea de Apel Ploiesti-Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal a respins ca nefondate recursurile declarate de reclamanta Ionescu Cristina Oana si de paratii Consiliul Judetean Prahova – Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Prahova – Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Prahova si Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale – Directia Protectia Persoanelor cu Handicap – Comisia Superioara de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Bucuresti impotriva sentintei nr. 3668 din data de 14.11.2014 pronuntate de Tribunalul Prahova-Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal.
Instanta de ultim control judiciar a statuat, in esenta, ca in cadrul Serviciilor de Evaluare Complexa trebuie sa activeze un medic in specialitatea medicala a cazului care urmeaza a fi evaluat, care sa aiba competenta in a evalua bolnavul si a emite un raport complet de specialitate, orice alta incadrare in grad de handicap a unei persoane fiind lovita de nulitate absoluta.
Decizia nr. 1592/25.05.2015. Curtea de Apel Ploiesti-Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal
pres. Mariana TANASESCU
jud. Florentina DINU
jud. Ioana Cristina STEFANESCU
Obiectul dosarului: anulare act administrativ.
Solutia: "Respinge ca nefondate recursurile declarate de reclamanta Ionescu Cristina Oana si de paratii Consiliul Judetean Prahova – Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Prahova – Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Prahova si Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale – Directia Protectia Persoanelor cu Handicap – Comisia Superioara de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Bucuresti impotriva sentintei nr. 3668 din data de 14.11.2014 pronuntate de Tribunalul Prahova-Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal. Irevocabila".
Extras din decizie:
"Curtea constata ca, prin considerentele sentintei nr. 11/2012, irevocabila, s-a retinut cu putere de lucru judecat ca certificatul nr. 6082/2010 si decizia nr. 9599/2010 sunt lovite de nulitate, printr altele, pentru nerespectarea dispozitiilor legale potrivit carora Serviciul de Evaluare Complexa trebuie sa fie format si dintr-un medic specialist oncolog care sa intocmeasca raportul de evaluare in conditiile in care in componenta comisiei de evaluare a reclamantei nu a fost un astfel de medic si nu s-a intocmit raportul necesar.
Aceasta idee a fost preluata si in decizia nr 5730/2010 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti, in care s-a precizat ca dispozitiile legale impun prezenta unui medic specialist oncolog care sa aiba pregatirea si competenta specifice in a aprecia asupra gradului de handicap al reclamantei.
De asemenea, potrivit considerentelor deciziei nr. 6372/11.06.2013, raportul de evaluare care a stat la baza emiterii certificatului nr. 5761/2012 si a deciziei nr. 10376/2012, adica la baza actelor administrate contestate in speta, este incomplet si nu are relevanta medicala, intrucat nu a fost datat si nici parafat de un medic de specialitate oncologie. (...)
Curtea observa, de asemenea, ca prin decizia nr. 6372/11.06.2013 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti, obligatorie pentru instanta de fond, potrivit art. 315 Cpc, s-a statuat completarea probatoriului si efectuarea unei expertize de specialitate tocmai pe considerentul ca, desi fusese obligata la o reevaluare medicala a reclamantei, prin sentinta nr. 11/2012 irevocabila, parata Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap a pastrat acelasi grad de handicap, procedand in mod nelegal si neregulamentar, fara a avea la baza un raport prealabil de evaluare a Serviciului de Evaluare Complexa.
Intrucat aceasta proba (a expertizei) nu a putut fi administrata din motive obiective, ce nu pot fi imputabile partilor sau instantei de fond, este evident ca raportat la probele existente la dosar, analizate cu autoritate de lucru judecat si de instanta de control judiciar prin decizia mai sus-mentionata, se impune anularea actelor administrative contestate asa cum in mod corect a procedat si instanta de fond".
In acelasi dosar:
Minuta sentintei nr. 3668/14.11.2014: "Admite, in parte, cererea de chemare in judecata formulata de reclamanta Ionescu Cristina Oana in contradictoriu cu paratii Consiliul Judetean Prahova - Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Prahova - Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Prahova si Ministerul Muncii, Familiei si Protectie Sociale - Directia Protectia Persoanelor cu Handicap - Comisia Superioara de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Bucuresti. Anuleaza Certificatul de incadrare in grad de handicap nr. 5761/24.05.2012 emis de paratul Consiliul Judetean Prahova - Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Prahova - Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Prahova si Decizia de incadrare in grad de handicap nr. 10376/ 09.08.2012 emisa de paratul Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale - Directia Protectia Persoanelor cu Handicap - Comisia Superioara de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Bucuresti. Obliga paratele la reevaluarea medicala a reclamantei, pentru intervalul de timp de la ultimul certificat de handicap emis anterior Certificatului de incadrare nr. 6082/01.06.2010 si pana in prezent, avandu-se in vedere documentele medicale relevante privind-o pe reclamanta, si, in mod special, punctul de vedere al medicului primar oncologie, dr. Turcu Alina Cristina, exprimat prin Concluziile scrise nr. 5315/09.10.2014 (dosar nr. 772/42/2012*, filele 142–148). Obliga paratele la plata catre reclamanta a sumei de 3.000 lei cu titlu de daune morale. Obliga paratele la plata catre reclamanta a sumei de 1.487,85 lei reprezentand cheltuieli de judecata pentru toate fazele procesuale".
Cititi si:
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii