CV-UL CA INFORMATIE DE INTERES PUBLIC - CA Cluj, decizia nr. 7377/01.10.2014, cauza jurnalistul Mihai Soica vs. Ministerul Sanatatii: „Art. 2 lit. d) din Legea nr. 544/2001 exclude de la comunicare informatiile referitoare la datele personale, insa art. 14 alin. (1) din acelasi act normativ prevede ca 'informatiile cu privire la datele personale ale cetateanului pot deveni informatii de interes public (...)'. Directorul paratei (...) exercita o functie publica”
Data: 14 April 2016, 14:07 | autor: A.P. | 0 comentarii | 3281 afisari
Prin decizia civila nr. 7377/01.10.2014 pronuntata in dosarul nr. 10042/117/2013, Curtea de Apel Cluj-Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal a respins recursul paratului Ministerul Sanatatii impotriva sentintei civile nr. 2478/14.03.2014 a Tribunalului Cluj, pe care a mentinut-o in intregime. Prin sentinta recurata, Tribunalul Cluj a admis in parte actiunea formulata de reclamantul Mihai Soica (jurnalist) si a obligat paratul Ministerul Sanatatii sa-i furnizeze acestuia informatiile de interes public referitoare la datele cu caracter profesional cuprinse in CV-ul depus de medicul legist Costel Siserman la dosarul de concurs pentru ocuparea postului de director al Institutului de Medicina Legala Cluj.
Decizia nr. 7377/01.10.2014. Curtea de Apel Cluj-Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal
pres. Floarea TAMAS
jud. Maria HRUDEI
jud. Delia MARUSCIAC
Obiectul dosarului: comunicare informatii de interes public (Legea nr. 544/2001).
Solutia: "Respinge recursul declarat de paratul Ministerul Sanatatii, (...), impotriva sentintei civile nr. 2478 din 14.03.2014 pronuntate in dosarul nr. 10042/117/2013 al Tribunalului Cluj, pe care o mentine in intregime. Decizia este definitiva".
Minuta sentintei nr. 2478/14.03.2014 pronuntate de Tribunalului Cluj-Sectia mixta de contencios administrativ si fiscal, de conflicte de munca si asigurari sociale (judecator Maria Francesca BUJOR): "Admite in parte cererea".
Extras din decizie:
"Analizand recursul formulat din perspectiva motivelor invocate, Curtea l-a apreciat ca fiind nefondat din urmatoarele considerente:
Speta dedusa judecatii pune in discutie admisibilitatea unei cereri de comunicare, in considerarea dispozitiilor Legii nr. 544/2001 a informatiilor cuprinse in curriculum vitae al unei persoane ce ocupa postul de director al unei institutii publice, in speta al Institutului de Medicina Legala.
Aspectul referitor la forma de organizare a paratului chemat in judecata, de institutie publica, a fost corect surprins de catre instanta de fond.
S-au avut in vedere, in mod judicios, dispozitiile art. 5 alin. 1 lit. b din O.G. nr. 1/2000 precum si Anexa nr. 2 pct. III la H.G. nr. 144/2010.
De asemenea, alaturi de elementele deja enumerate, in mod corect a fost retinut de catre instanta de fond si aspectul referitor la sursa veniturilor necesare desfasurarii activitatii de catre parat, respectiv alaturi de venituri proprii si cele provenind de la bugetul de stat.
Din aceasta perspectiva, nu prezinta relevanta aspectele invocate in recurs referitoare la faptul ca paratul nu ar fi un serviciu public descentralizat al Ministerului Sanatatii.
Important de retinut este faptul ca paratul se incadreaza in dispozitiile art. 2 lit. a) din Legea nr. 554/2004, respectiv faptul ca paratul nu este o persoana juridica privata (constituita din initiativa particulara) precum si faptul ca o parte a veniturilor paratului au ca sursa bugetul de stat, respectiv utilizeaza si resurse financiare publice.
Cu privire la o eventuala excludere a celor solicitate de reclamant din categoria informatiilor publice, Curtea are in vedere faptul ca art. 2 lit. d) din Legea nr. 544/2001 exclude de la comunicare informatiile referitoare la datele personale, insa art. 14 alin. 1 din acelasi act normativ prevede: 'informatiile cu privire la datele personale ale cetateanului pot deveni informatii de interes public numai in masura in care afecteaza capacitatea de exercitiu a unei functii publice.'
Din aceasta perspectiva, in mod corect s-a stabilit de catre instanta de fond faptul ca directorul paratei ce conduce activitatea unei institutii publice, supusa regimului mentionat in Legea nr. 544/2001, exercita o functie publica.
Cerintele profesionale de ocupare a unei anumite functii publice, specifice, reprezinta un aspect al 'capacitatii de exercitare' a unei anumite functii publice, astfel incat acel aspect face parte din categoria informatiilor publice ce pot fi comunicate tertilor.
Cu privire la statutul persoanei fizice in privinta careia s-a solicitat comunicarea, respectiv directorul institutului, Curtea retine incidenta art. 7 al. 2 din Regulamentul aprobat prin H.G. nr. 774/2000, unde se prevede: '(2) Institutele de medicina legala sunt conduse de un director, numit prin ordin al ministrului sanatatii, pe baza de concurs, conform legii. Pe langa director functioneaza un consiliu consultativ, din care fac parte sefii de laboratoare, de servicii sau de birouri.'
Mai mult, asa cum a aratat si instanta de fond, functia de conducere, respectiv exercitarea acesteia, reprezinta un aspect al activitatii institutiei publice, in privinta careia opereaza obligatia de comunicare, prin aceasta intelegandu-se conform art. 2 lit. b din Legea nr. 544/2001 'orice informatie care priveste activitatile sau rezulta din activitatile unei autoritati publice sau institutii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informatiei'."
sursa: http://dialogcivic.gov.ro/
In aceeasi materie:
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii