Sumbra analiza a procurorului din dosarul Revolutiei care vrea sa fie sef (Document)
Data: 11 February 2020, 14:21 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1375 afisari
Procurorul militar Catalin Ranco Pitu (foto) a facut o analiza sumbra a domeniului in care activeaza.
Amintim ca Ranco Pitu a fost propus saptamana trecuta de catre ministrul Justitiei, Catalin Predoiu (demis intre timp laolalta cu tot guvernul Orban), pentru sefia Sectiei Parchetelor Militare din PICCJ, unde Pitu activeaza deja (click aici pentru a citi). Acelasi Catalin Pitu a fost reclamat la Inspectia Judiciara de catre Asociatia „21 Decembrie 1989” pentru mai multe nereguli pe care le-ar fi comis in instrumentarea dosarului Revolutiei.
Acelasi dosar al Revolutiei este invocat in proiectul de management depus de Pitu la Consiliul Superior al Magistraturii, procurorul militar dand de inteles ca „de-a lungul timpului” aceasta cauza a fost instrumentata defectuos. Sintagama „de-a lungul timpului” este destul de ambigua incat sa il poata include chiar si pe Catalin Ranco Pitu, membru al echipei de procurori militari care a trimis ultima oara dosarul Revolutiei in instanta.
Alte cauze istorice mentionate de procuror ca factori de afectare in sens negativ a imaginii parchetelor militare sunt dosarul Mineriadei din 1990 si dosarul uciderii disidentului Gheorghe Ursu, care anul trecut a produs achitarea la fond a doi fosti ofiteri de Securitate.
Principalul pasaj din proiectul de management al lui Catalin Pitu:
„Parchetele militare, din considerente de ordin subiectiv si obiectiv, au avut o imagine publica de multe ori negativa, avand in vedere modul in care s-au manageriat de-a lungul timpului dosarele istorice (Revolutia din 1989, Mineriada si procesul comunismului - dosarul 'URSU'). Totusi, in prezent, aceste dosare se afla pe rolul instantelor de judecata, urmand a fi relevat in ce masura cele retinute prin actele de sesizare vor fi confirmate de respectivele instante.
Cu toate ca Romania a devenit membru NATO si UE, parchetele militare nu au reusit sa depaseasca imaginea pe care opinia publica o avea deja cristalizata si cred ca principala cauza a acestei stari de lucruri a constituit-o lipsa unei strategii de remodelare institutionala, aceasta si pe fondul traversarii de catre sistem a unor perioade de 'criza de imagine publica', urmare a unor masuri administrative care nu au facut altceva decat sa diminueze importanta acestui segment al sistemului judiciar din Romania.
Consecinta acestei stari de lucruri a constat in limitarea transparentei activitatii sistemului parchetelor militare, astfel incat, de foarte multe ori, atat opinia publica, cat mai ales cei avizati si-au pus problema obiectului de activitate al acestui segment din cadrul Ministerului Public. Desigur ca pe langa obstacolele institutionale, o parte din culpa revine insusi sistemului, care nu a stiut sa isi faca simtita prezenta intr-un mod eficient.
Se impune in acest domeniu sa intreprind masuri care sa conduca la:
- imbunatatirea imaginii publice a parchetelor militare prin elaborarea unei strategii de comunicare publica si pregatirea purtatorilor de cuvant in asa fel incat opinia publica sa fie informata cu privire la agenda de lucru a sistemului parchetelor militare, cu sprijinul specialistilor din cadrul Biroului de informare publica si relatii cu presa;
- organizarea periodica a conferintelor de presa si reluarea organizarii simpozionului national al procurorilor militari”.
>> Proiectul de management al procurorului militar
Sursa foto: Adevarul.ro
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii