ccf

UCIDEREA DIN CULPA. CAZUL SERBAN HUIDU - Rechizitoriul din 14.05.2012 intocmit de PJ Brasov in urma accidentului din Timisul de Sus, din 16 octombrie 2011, soldat cu trei morti: „S-a stabilit ca in momentul impactului autoturismul marca Mercedes Benz ML 350 se afla complet pe contrasens, depasind cu 2,8 m axul longitudinal al drumului... Invinuitul Huidu Serban Sebastian putea preveni producerea accidentului daca si-ar fi mentinut banda de circulatie”

Data: 07 October 2015, 12:38 | autor: A.P. | 0 comentarii | 1868 afisari

Prin rechizitoriul din 14 mai 2012, Parchetul de pe langa Judecatoria Brasov a dispus trimiterea in judecata a inculpatului Serban Sebastian Huidu, sub aspectul savarsirii infractiunii de ucidere din culpa, in urma accidentului din 16 octombrie 2011 din Timisul de Sus in care si-au pierdut viata trei persoane. Cauza a fost inaintata spre judecare la Judecatoria Brasov.


>>Rechizitoriul din 14.05.2012 intocmit de Parchetul de pe langa Judecatoria Brasov

Infractiunile retinute: uciderea din culpa – art. 178 alin. (2) si (5) CP 1969.

Solutia: In temeiul art. 262 pct. 1 lit. a) Cpp, art. 263 alin. (4) Cpp si art. 228 alin. (6) Cpp raportat la art. 10 lit. f), d) si b) din Cod procedura penala, dispun punerea in miscare a actiunii penale si trimiterea in judecata in stare de libertate a inculpatului Huidu Serban Sebastian pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa prev. de art. 178 alin. (2) si (5) Cod Penal (...)

Extras din rechizitoriu:

"Fapta invinuitului Huidu Serban Sebastian, care, in data de 16.10.2011, in jurul orei 11.50, in timp ce se deplasa la volanul autoturismului marca Mercedes Benz ML 350, cu numarul de inmatriculare (...), pe DN1, din directia de mers oras Predeal - municipiul Brasov, in conditii de carosabil umed si ninsoare, nu a respectat dispozitiile art. 41 alin. (1) si art. 48 din OUG nr. 195/2002 repuplicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pe cele ale art. 123 din Hotararea nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a OUG 195/2002 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, iar in zona localitatii Timisul de Sus, la iesirea dintr-o curba la dreapta fata de directia sa de deplasare, fara a adapta viteza la conditiile de drum si conditiile meteo, a patruns pe contrasens unde a intrat in coliziune cu autoturismul marca Dacia Logan, cu numarul de inmatriculare (...) condus de victima B.L.S., care circula din sens opus, in urma impactului rezultand decesul victimelor B.L.S., D.M. si G.I.G., intruneste elementele constitutive ale infractiunii de ucidere din culpa prevazuta de art. 178 alin. (2) si (5) Cod Penal. (...)

Au fost stabilite vitezele probabile de deplasare ale celor doua autoturisme in momentul impactului, respectiv pentru autoturismul marca Mercedes Benz ML 350 cu numarul de inmatriculare (...) o viteza de 87 ±1.5 km/h, iar pentru autoturismul marca Dacia Logan cu numarul de inmatriculare (...) o viteza de 40 ± 1 km/h, aceste valori fiind validate prin folosirea mai multor metode de calcul si analiza in detaliu, ale raportului de expertiza.

Vitezele initiale de deplasare ale celor doua autoturisme nu au putut fi stabilite in lipsa unor urme de franare, anterioare impactului Locul de impact a fost stabilit pe partea carosabila, pe banda corespunzatoare sensului de mers Brasov-Predeal, fiind situat in plan longitudinal al drumului, in directia Predeal, la o distanta de cca. 5,4 m fata de reperul fix - stalpul electric nr. 16 ales ca reper in schita locului accidentului, iar in plan transversal, impactul dintre cele doua autoturisme s-a situat la o distanta de cca. 2,8 m fata de axul drumului. S-a stabilit ca in momentul impactului autoturismul marca Mercedes Benz ML 350 se afla complet pe contrasens, depasind cu 2,8 m axul longitudinal al drumului, autoturismul marca Dacia Logan aflandu-se pe banda corespunzatoare sensului sau de deplasare, in imediata apropiere a marginii din dreapta a partii carosabile. Unghiul dintre axele longitudinale ale celor doua autoturisme la momentul impactului avea o valoare de cca. 7°.

Starea de pericol s-a declansat in momentul in care Huidu Serban Sebastian a patruns pe contrasens cu autoturismul Mercedes Benz ML cu numarul de inmatriculare (...) pe care il conducea, in conditiile in care pe banda respectiva se deplasa, din sens opus, autoturismul marca Dacia Logan cu numarul de inmatriculare (...) condus de catre victima B.L.S.

Nu s-a putut stabili daca, in conditiile date, victima B.L.S. putea sau nu evita producerea evenimentului rutier. Invinuitul Huidu Serban Sebastian putea preveni producerea accidentului daca si-ar fi mentinut banda de circulatie corespunzatoare sensului sau de deplasare".

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.