ccf

Raportul Inspectiei Judiciare dupa controlul efectuat la Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti

Data: 17 July 2018, 12:52 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1403 afisari

Prin ordinul emis la data de 20 martie 2018 de inspectorul-sef al Inspectiei Judiciare, s-a dispus efectuarea unui control la Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti, avand ca obiectiv verificarea:


- modului de indeplinire de catre judecatorii cu functii de conducere a atributiilor manageriale de planificare, organizare, coordonare, control-reglare si comunicare, precum si respectarea obligatiilor prevazute de legi si regulamente, pentru a asigura buna functionare a instantei si calitatea corespunzatoare a serviciului public;

- respectarii de catre judecatori si personalul auxiliar de specialitate din cadrul instantei a normelor procedurale si regulamentare privind primirea si inregistrarea cererilor, repartizarea aleatorie a dosarelor, stabilirea termenelor, continuitatea completului de judecata, pronuntarea, redactarea si comunicarea hotararilor, inaintarea dosarelor la instantele competente, punerea in executare a hotararilor penale si civile.
Potrivit Raportului IJ, sub aspectul resurselor umane se retine ca, in perioada 2017 - primul trimestru al anului 2018, in statul de functii al Judecatoriei Sectorului 2 Bucuresti au fost cuprinse 54 de posturi de judecator, perioada fiind caracterizata printr-o fluctuatie accentuata, temporara sau de lunga durata, ca urmare a diverse imprejurari (concedii prenatale si pentru cresterea copilului, detasare, promovare), cu precadere in anul 2017.

In document se arata ca din perspectiva datelor statistice, in cursul anului 2017, instanta a avut de solutionat un numar de 37.385 cauze penale si civile, fata de 47.639 cauze aflate pe rol in anul 2016, in scadere semnificativa. Din numarul dosarelor de solutionat, 5.947 dosare au ramas nesolutionate la sfarsitul anului 2017, operativitatea medie pe instanta fiind de 88,67 %.Pe materii, in anul 2017 s-au aflat pe rolul instantei 4.988 de cauze penale si 32.397 cauze civile. Astfel, din totalul de 37.385 cauze aflate pe rolul Judecatoriei Sectorului 2 Bucuresti, 86,65 % au fost cauze civile, cu mentiunea ca, in cadrul cauzelor inregistrate in materie civila o pondere insemnata o ocupa cele avand ca obiect incuviintare executare silita, -12.929 cauze, cereri de valoare redusa-2.549 cauze, plangere contraventionala-2.113 cauze , contestatie la executare-2.033 cauze.

Inspectia Judiciara a constatat ca in cursul anului 2017 au fost solutionate 31.438 de dosare, din care 4.568 dosare penale si 26.870 dosare civile. La finele anului 2017, au ramas nesolutionate 5.947 de cauze, din care 420 dosare penale si 5.527 dosare civile.

In cadrul Sectiei penale, in cursul anului 2017, ponderea cauzelor a fost data de cererile privind confirmarea la renuntarea urmariri penale-751 de dosare, masuri si exceptii dispuse de judecatorul de camera preliminara-562 de dosare si verificare masuri preventive –art.207 Cod procedura penala-471 de dosare.

Potrivit IJ, in cursul anului 2018, pana la data de 31 martie, a fost inregistrat un numar de 7.298 cauze (6.170 cauze civile si 1.128 cauze penale) la care se adauga stocul de 5.947 de cauze ramas la sfarsitul anului 2018 (5.527 cauze civile si 420 cauze penale), instanta avand de solutionat un total de 13.245 dosare. Pe materii, s-au aflat pe rolul instantei 1.548 cauze penale si 11.697 cauze civile. De asemenea, au fost solutionate 7.893 dosare, din care 1.108 dosare penale si 6.785 dosare civile. La data de 31.03.2018, au ramas nesolutionate 5.352 cauze, din care 440 dosare penale si 4.912 dosare civile, operativitatea medie pe instanta fiind de 68,01 %.

Inspectorii judiciari au constatat urmatoarele disfunctionalitati la Judecatoria Sectorului 2:

- indeplinirea necorespunzatoare a atributiilor manageriale prevazute de dispozitiile legale si regulamentare, in ceea ce priveste componenta de coordonare si control de catre presedintele instantei, vicepresedinte, presedinti de sectii, grefieri cu functii de conducere, precum si judecatori delegati la compartimentele auxiliare. In acest sens, verificarile directe efectuate au relevat faptul ca, la nivelul instantei nu exista un registru de control sau o evidenta similara, in cuprinsul careia sa fie consemnat rezultatul verificarilor efectuate de persoanele care detin functii de conducere, respectiv de judecatorii delegati.

- emiterea de catre presedintele judecatoriei, in mod neunitar, in perioada de referinta, a deciziilor privind atributiile functiei de conducere sau de executie ale judecatorilor si grefierilor;

- nedesemnarea de catre presedintele instantei a unei persoane care sa il inlocuiasca pe presedintele Sectiei penale in caz de imposibilitate temporara de exercitare a atributiilor specifice functiei de conducere detinute;

inregistrarea dosarelor a caror judecata a fost declinata de la alte instante, indiferent de materie, cu numar unic nou, in vederea repartizarii aleatorii, desi prevederile art.94 alin.7 din Regulamentul
de ordine interioara al instantelor judecatoresti conditioneaza modificarea numarului unic doar pentru motive obiective;

formarea de dosare noi in cazul punerii in executare a masurilor educative neprivative de libertate, aspect care contravine dispozitiilor art.99 alin.1 din prin raportare la art. 155 alin. 2 din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti.

>>Raportul Inspectiei Judiciare

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.