Miting la ANP: „Muncim pe datorie, rusine sa va fie!”
Data: 12 August 2015, 13:09 | autor: A.P. | 0 comentarii | 2895 afisari
Presedintele Sindicatului National al Lucratorilor din Penitenciare, Stefan Teoroc (foto), a anuntat organizarea unui miting in fata Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Protestul, programat pentru joi 13 august 2015, de la ora 09.00, este precedat de o conferinta de presa organizata miercuri 12 august 2015, ora 12.00, la Blocul National Sindical.
"Muncim pe datorie, rusine sa va fie!
Miting la Administratia Nationala a Penitenciarelor – 13 august 2015, ora 09.00
Conferinta de presa la Blocul National Sindical – 12 august 2015, ora 12.00
Sindicatul National al Lucratorilor de Penitenciare (SNLP) organizeaza Mitingul 'Muncim pe datorie, rusine sa va fie!' joi 13 august 2015 incepand cu ora 09,00 la sediul Administratiei Nationale a Penitenciarelor (Bucuresti, sectorul 2, strada Maria Ghiculeasa nr 47) ca urmarea a nerespectarii ultimatumului (10.08.2015) stabilit de SNLP pentru plata integrala a drepturilor salariale restante de opt luni. In functie de raspunsul angajatorilor, SNLP va continua protestele pe termen nedeterminat.
Incepand cu data de 13 august 2015 toti salariatii din penitenciare vor purta banderole negre, in semn de sustinere a actiunilor declansate de SNLP si de doliu pentru pierderea demnitatii unei profesii.
Anuntam organizarea unei Conferinte de presa pe data de 12 august 2015, ora 12,00 la sediul Blocului National Sindical (Bucuresti, sector 3, Strada Turturelelor nr 11 A, clădirea Phoenicia Business Center, etaj 3). Vor fi detaliate revendicarile si se va prezenta calendarul de actiuni sindicale decise de SNLP. Se pun la dispozitie mape de presa cu documente integrale inclusiv ER.PLAN (Strategie de urgenta / Sistem-standard) - propus de SNLP (finantare externa). Participa presedintele BNS – Dumitru Costin.
Ministerul Justitiei (MJ) in complicitate cu Administratia Nationala a Penitenciarelor (ANP) au depasit L.I.M.I.T.A. de toleranta a personalului:
Lasitate-Incapacitate-Minciuna-Incompetenta-Tradare-Abuz
Lasitatea – materializata in fuga de raspundere si de dialogul social; MJ si ANP nu reactioneaza si nu-si indeplinesc atributiile legale decat sub amenintarea protestelor, prima tendinta fiind de ignorare sau chiar de incalcare a legilor. Pentru emiterea unor ordine obligatorii prin lege, MJ a reactionat cu patru luni intarziere doar dupa ce a fost aprobata organizarea unui miting la sediul MJ pe data de 4 martie 2015. La distanta de inca patru luni de atunci, drepturile reglementate prin ordinele respective sunt inca restante.
Incapacitatea – de a identifica solutii pentru finantarea decenta a sistemului penitenciar criticat aspru dar zadarnic de massmedia si de opinia publica pentru conditiile invechite de detentie, de siguranta si de munca. MJ/ANP prefera sa induca public o situatie stabila si sigura a sistemului penitenciar decat sa admita carentele si sa sa evidentieze riscurile, fundamentand solicitari pentru finantarea corespunzatoare.
Minciuna – ridicata la rang de strategie prin care ANP incearca sa mentina pacea sociala benefica stabilitatii posturilor inalte, dezorientand salariatii prin decizii si informari haotice, indicand termene false de plata a unor restante salariale si asumand promisiuni fara fundament, niciodata puse in practica.
Incompetenta – MJ/ANP a dus la lipsa bugetului si a normelor de aplicare a legislatiei care impune compensarea muncii prestate peste timpul normal de lucru, decontarea unor drepturi statutare sau acordarea unor majorari salariale decise de guvern inca din anul 2014; prelungirea unor demersuri pana la pierderea scopului si deturnarea interesului; lipsa de profesionalism si de reactie, MJ/ANP multumindu-se sa studieze de la distanta si sa copieze selectiv demersurile colegilor din politie (MAI).
Tradarea – propriului personal suprasolicitat si trimis in misiuni riscante, fara dotari si forte corespunzatoare, conform legii; accentul pe sanctiuni ca unica modalitate de motivare si de stimulare a performantei. MJ/ANP contabilizeaza sute de mii de ore suplimentare de munca necompensate, in crestere permanenta, fara nicio tresarire, masura sau solutie.
Abuzul – de putere manifestat prin decizii unilaterale, netransparente, prin incalcarea Acordului colectiv de munca si atitudine aroganta in relatia cu sindicatele. Ignorarea solicitarilor punctuale, periodice ale SNLP in planul drepturilor salariatilor.
Revendicari/ Motive
DEBLOCAREA (FINANTAREA) DE URGENTA A 1.000 DE POSTURI VACANTE (OCUPARE PRIN CONCURS)
Numarul de posturi prevazute pentru sistemul penitenciar este mult sub limita prevederilor legale. Afirmatia este probata de primele aplicari (2015) ale standardelor propuse de SNLP care indica un necesar real de posturi aproape dublu fata de cel existent. In prezent, pentru sistemul penitenciar sunt prevazute 15.500 posturi dintre care 3.000 sunt vacante in mod constant in ultimii 8 ani. Raportul personal/detinuti (1:3) este alterat prin comparatie cu alte state UE avand in vedere faptul ca in Romania absolut toate misiunile cu detinuti sunt efectuate de personalul din penitenciare inclusiv escortare/transfer, iar unitatile si dotarile sunt uzate moral si insuficiente. Romania cheltuie mai mult cu plata unor procese pierdute decat cu investitiile in conditii de detinere/munca.
COMPENSAREA ORELOR SUPLIMENTARE CU TIMP LIBER SAU PRIN PLATA UNOR MAJORARI SALARIALE
Schema de personal subdimensionata (necesar minim crestere: 50%) suprapusa pe capacitatea legala de detinere mult depasita (necesar minim crestere: 30%) genereaza suprasolicitarea personalului existent (12.500 salariati) si implicit un numar enorm de ore suplimentare de munca (500.000) imposibil de compensat si in crestere permanenta. Efectele insuficientei resurselor sunt resimtite strict de salariatii actionati in instanta in nume propriu, lipsiti de orice protectie fizica sau juridica. In plus, functionarii cu statut special din sistemul administratiei penitenciare muncesc pe datorie, asteptand de aproape un an drepturile datorate.
ACHITAREA DREPTURILOR CUVENITE PERSONALULUI LA ZI SI FARA RESTANTE ISTORICE
Nu au fost achitate drepturile salariale hotarate de Guvernul si Parlamentul Romaniei in anul 2014 pentru personalul din structura de aparare nationala. Personalul din penitenciare nu a beneficiat niciodata in istoria sistemului de echipament pe anul in curs ci doar sub forma de restanta pentru anul anterior. Echipamentul achizitionat in anul 2014 este de o calitate foarta slaba chinuind salariatii pe canicula si cuprinde un numar mult mai mic de articole in comparatie cu alte institutii din structura de aparare nationala (in consecinta si valoarea acestuia este mult mai mica). In penitenciare nu au fost acordate majorarile salariale decise in 2014 pentru munca in zile de repaus saptamanal sau sarbatori legale (care se platesc in celelalte institutii din structura de aparare din luna ianuarie 2015). Asistentii sociali si personalul medical nu beneficiaza nici in luna august 2015 de majorarea de 100 de lei brut cuvenita conform OUG 70/2014. Statutul special aprobat prin lege organica in anul 2004 include drepturi care nu au fost niciodata acordate. MJ/ANP nu stiu sa raspunda daca beneficiem sau nu de vouchere de vacanta si in ce conditii.
SANCTIUNI/ DEMITERI PE CRITERII DE INCOMPETENTA A VINOVATILOR DIN CONDUCEREA ANP
Nu se respecta Acordul colectiv in vigoare privind regimul zilei de 29 iunie (ziua personalului din sistemul penitenciar – stabilita ca avand regimul unei zile de sarbatoare legala). Sunt emise adrese confuze (secrete pentru sindicate) care indruma gresit unitatile in materie de drepturi asumand interpretari pe langa lege si termene care nu se respecta. Nu sunt respectate dispozitiile legale si regulamentare care stabilesc numarul de salariati pentru fiecare misiune si nici normele de personal pe domenii. Pentru a suplini lipsa de resurse umane, angajatii disponibili primesc atributii suplimentare prin anexe ale fiselor posturilor, astfel incat un agent este utilizat abuziv pentru o medie de 2-3 posturi avand fise de post universale adaptate la toata gama de misiuni din anumite sectoare. Din acelasi motiv agentii sunt obligati sa exercite pe termen nedeterminat (si peste 10 ani) atributiile unor posturi de ofiteri inclusiv cu functie de conducere, prin decizii ale directorilor de unitati emise ilegal, nefiind remunerati ci doar sanctionati daca gresesc. Sunt incalcate prevederile care stabilesc limita de timp pentru imputernicirile pe posturi.
ASUMAREA DE MINISTRUL JUSTITIEI A TERGIVERSARILOR IN PLAN NORMATIV/ SALARIAL, ASUMAREA NETRANSPARENTEI
MJ a consacrat ca 'tactica anti-personal' evitarea sau cel putin intarzierea deliberata a emiterii unor norme metodologice atribuite de lege in sarcina ordonatorului principal asigurand astfel premisele respingerii unor procese viitoare pentru revendicarea drepturilor legale pe motivul... lipsei normelor metodologice. Astfel, in timp ce alte institutii au emis norme pentru aplicarea legislatiei unitare de salarizare, la nivel MJ/ANP se afirma neaplicarea legii, aceeasi tactica fiind aplicata si in cazul majorarilor salariale (intarzieri de 4 luni in emiterea normelor, intarzieri de 8 luni in acordarea drepturilor). Modificarea statutului special cu denumirea de politie penitenciara este in faza de proiect de doi ani. MJ/ ANP ignora cu relaxare solicitarile multiple ale SNLP de convocare (obligatorie prin Acord colectiv) a Comisiei mixte privind sistemul penitenciar si de asumare a unor decizii clare in plan salarial precum si de prioritizare a problemelor identificate de SNLP (dintr-o lista de 75 de probleme sesizate au fost discutate partial, intr-un interval de 6 luni doar 5 subiecte). SNLP nu a fost consultat de MJ/ANP pe marginea proiectului legii-cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice (2015).
PROTECTIE/ CONDITII DE MUNCA
Personalul din penitenciare nu beneficiaza de protectia impusa prin statut special, fiind expus impreuna cu familia agresiunilor si proceselor puse pe rol de detinuti mai ales ca urmare a precaritatii conditiilor si acordarii drepturilor, efecte ale subfinantarii si nu ale lipsei de profesionalism. Sprijinul juridic si material este acordat strict de sindicat in limita resurselor. Simpla declansare a urmaririi penale sau inceperea actiunii penale atrage pierderi salariale uriase pentru un functionar. Lipsesc sporurile de pedeapsa pentru agresarea salariatilor de catre detinuti. Conditiile de munca corespund anilor '70 siguranta misiunilor si a perimetrelor fiind garantata prin efort profesional, fizic si printr-un volum disproportionat de munca. Accesul la apa in zilele toride se permite alternativ personal/ detinuti. Vestiarele cu dusuri sunt existente doar in cateva unitati. Regulile minime europene sunt calibrate pentru Europa nu pentru Romania, fiind totusi stricte doar pentru detinuti nu si pentru personal.
Contact: Stefan Teoroc, presedinte SNLP".
sursa foto: snlp.ro
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii