ccf

VERDICT SINUCIDERE - Parchetul General a clasat cauza privind decesul lui Dan Condrea

Data: 20 July 2016, 16:16 | autor: A.P. | 0 comentarii | 2144 afisari

Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a finalizat cercetarile in dosarul privind evenimentul rutier din 22 mai 2016 soldat cu decesul lui Dan Alexandru Condrea. Sectia de urmarire penala si criminalistica din cadrul PICCJ, condusa de procurorul Camelia Sutiman (foto), a dispus clasarea cauzei sub aspectul infractiunii de ucidere din culpa.


Potrivit unui comunicat dat publicitatii, miercuri 20 iulie 2016, de Parchetul General, moartea reprezentantului firmei Hexi Pharma a intervenit in urma unui act suicidal.

Comunicatul PICCJ:

Procurori ai Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie au finalizat cercetarile in dosarul privind evenimentul rutier petrecut la data de 22 mai 2016, dispunand clasarea cauzei cu privire la infractiunea de ucidere din culpa, intrucat decesul conducatorului auto CONDREA DAN-ALEXANDRU nu a fost consecinta vreunei fapte prevazute de legea penala.

Din probele administrate in cursul urmaririi penale a rezultat urmatoarea situatie de fapt:

La data de 22.05.2016, ora 18:47, urmare a apelului telefonic primit la Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112, organele de politie, ambulanta si Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta au fost sesizate cu privire la faptul ca pe drumul ce leaga localitatile Buftea si Tamasi din judetul Ilfov a avut loc un accident rutier soldat cu decesul unei persoane.

Cu prilejul efectuarii cercetarii la fata locului, s-a constatat ca accidentul rutier a avut loc pe DJ 101, la Km 2+500, pe drum in aliniament.

Autoturismul marca Opel Astra a fost gasit rasturnat pe partea dreapta, in afara partii carosabile, pe sensul de mers dinspre satul Tamasi catre orasul Buftea, la o distanta de circa 7 metri de partea carosabila.

La fata locului s-a constatat prezenta urmelor de rulare, cu o traiectorie oblica spre dreapta, in lungime de 53,2 m, pozitionate pe acostament si spatiul verde, pe sensul de mers Tamasi-Buftea. Totodata, s-a constatat lipsa urmelor de franare ori de evitare a obstacolului (copac). Langa autoturism a fost gasita decedata o persoana de sex masculin. Personalul medical sosit cu doua ambulante la fata locului a constatat decesul victimei accidentului rutier, a carui identitate a fost stabilita ulterior ca fiind Condrea Dan-Alexandru, inclusiv prin raportul de expertiza intocmit de Institutul National de Criminalistica.

Raportul de autopsie medico-legala intocmit in cauza de Serviciul de Medicina Legala Ilfov a concluzionat ca moartea lui Condrea Dan-Alexandru a fost violenta, fiind cauzata de leziuni traumatice care s-au putut produce prin loviri de corpuri si planuri dure, cat si prin strivire de componentele unui autovehicul, urmare a unui impact cu un obstacol (politraumatism rutier) si sunt in legatura de cauzalitate directa neconditionata cu decesul. La autopsie nu s-au constatat leziuni fara caracter vital sau leziuni care pot avea alt mecanism de producere decat cel anterior mentionat.

Potrivit celor constatate la fata locului, evenimentul rutier s-a produs in conditii de vizibilitate buna, carosabilul fiind uscat, fara denivelari sau obstacole pe directia de deplasare. Totodata, la locul faptei a fost identificata urma de rulare a autoturismului pana la locul impactului fara a se constata prezenta urmelor de franare ori a altor urme de evitare a obstacolului. Urmele de rulare evidentiate indica faptul ca autoturismul si-a schimbat la un moment dat directia de deplasare rectilinie, indreptandu-se spre marginea carosabilului, unde se aflau copaci. In zona in care a avut loc evenimentul rutier, la momentul respectiv, nu se aflau alte autovehicule in deplasare sau stationare.

Date fiind concluziile raportului de expertiza criminalistica si ale raportului de expertiza tehnica, coroborate cu celelalte probe administrate in cauza, rezulta ca autoturismul - fara a avea defectiuni la sistemul de franare ori directie, avand o viteza de peste 100 Km/h si fara a i se actiona sistemul de franare - a intrat in coliziune cu obstacolul ca urmare a actiunii conducatorului auto, care a schimbat directia de deplasare rectilinie inspre marginea carosabilului, desi o atare manevra era evident ca determina o stare de pericol grav si iminent, decesul reprezentand consecinta unui act suicidal”.

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.