Strategia Naționala in Domeniul Achizițiilor Publice, dezbatuta in cadrul conferintei PRIA Public Procurement
Data: 15 November 2017, 13:40 | autor: L.J. | 0 comentarii | 3888 afisari
Ramona Pentilescu (foto 1) si Mihaela Ion (foto 2), Avocati Colaboratori Coordonatori Popovici Nitu Stoica & Asociatii, au participat la conferinta PRIA Public Procurement, acolo unde s-a discutat despre Strategia Nationala in Domeniul Achizitiilor Publice, masurile si noutatile legislative pe care le au in vedere Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala pentru Achizitii Publice in vederea stimularii mediului de business.
Lectorii invitati au fost: Bogdan PUSCAS – Presedinte Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP); Bogdan CHIRITOIU– Presedinte, Consiliul Concurentei; Cristian ERBASU – Presedinte, Federatia Patronatelor Societatilor din Constructii (FPSC); Mihaela ION – Managing Associate, Popovici Nitu Stoica & Asociatii; Ramona PENTILESCU – Managing Associate, Popovici Nitu Stoica & Asociatii; Mihai MATEI – Vicepresedinte, Asociatia Patronala a Industriei de Software si Solutii (ANIS); Bogdan LEHEL-LORAND – Consilier de Solutionare in cadrul (CNSC); Silvia VLASCEANU – Director Executiv, Federatia Asociatiilor Companiilor de Utilitati din Energie (ACUE).
Mihaela Ion a declarat in cadrul conferintei PRIA Public Procurement:
“In contextul activitatii intense a Consiliului Concurentei in domeniul licitatiilor, al amenzilor aplicate pe acest sector si al cauzelor legale de excludere a societatilor din cadrul licitatiilor pe motivul distorsionarii concurentei, creste importanta programelor de conformare. Fiecare societate, cu atat mai mult cele care participa la licitatii, ar trebui sa implementeze un astfel de program de conformare cu legislatia concurentiala. Importanta implementarii acestui program de conformare cu legislatia concurentiala creste si mai mult in contextul actual in care, in eventualitatea in care autoritatile contractante ar retine in sarcina societatilor existenta unui caz de excludere din cadrul respectivelor licitatii, aceste programe ar putea fi invocate ca dovada a remedierii conduitei profesionale. Totodata, pentru a fi evitate eventualele interpretari excesive cu privire la cazurile de excludere din procedurile de achizitie pe motivul distorsionarii concurentei, ar fi utila emiterea de catre Consiliul Concurentei a unor instructiuni avand ca target de data aceasta autoritatile contractante”.
Ramona Pemtilescu a declarat in cadrul conferintei PRIA Public Procurement:
“Reglementarea actuala a cazurilor de excludere din procedurile de achizitii publice lasa loc unor interpretari mult prea largi si pune pe umerii autoritatilor contractante o sarcina mult prea impovaratoare cu consecinte extrem de grave asupra societatilor luate individual si industriilor la nivel global. Deschiderea spre dialog a institutiilor implicate – ANAP si Consiliul Concurentei – manifestata in cadrul acestei conferinte, reprezinta un semn bun pentru demararea actiunilor de remediere a situatiei. in acest sens, sunt incurajatoare atat declaratiile domnului Presedinte al ANAP – potrivit carora modificarea reglementarii cazurilor de excludere referitoare la comiterea unor abateri profesionale grave este avuta in vedere in sensul clarificarii ca acestea pot opera doar in cazul existentei unei hotarari judecatoresti definitive – cat si declaratiile Presedintelui Consiliului Concurentei – care a recunoscut necesitatea clarificarii cadrului legal aplicabil excluderii din procedura de atribuire, cel putin prin emiterea de linii directoare in sprijinul autoritatilor contractante. Avand in vedere gravitatea efectelor aplicarii sanctiunii de excludere din procedurile de atribuire, consideram oportuna si analizarea modificarii cadrului legal prin transferarea dreptului de decizie asupra excluderii de la autoritatea contractanta catre un organism/comitet organizat la nivel central si format din persoane/institutii avand capacitatea institutionala de a evalua aceste cazuri (exemplu – modelul Comisiei Europene)”.
Conferinta s-a adresat participantilor din sistemul de achizitii publice, adresandu-se atat celor care sunt la inceput, cat si celor care au deja experienta in acest domeniu, dar si pentru stakeholderii din domeniu, autoritatile contractante, pentru operatorii economici, autoritatilor contractante care efectueaza achizitii publice (atat manageri, cat si functionari implicati direct in procesul de achizitii): administratia locala, administratia centrala sau alte institutii, beneficiarilor de finantari europene, managerilor de proiect din mediul de afaceri, precum si pentru societatea civila si institutii publice.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii