Presedintele UNJR, Dana Girbovan: „Uniunea Judecatorilor este surprinsa de nominalizarea la justitie a unei persoane fara studii juridice”
Data: 16 November 2015, 13:11 | autor: C.G. | 0 comentarii | 1842 afisari
Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania a dat publicitatii, luni 16 noiembrie 2015, un comunicat de presa referitor la nominalizarea directorului organizatiei neguvernamentale Freedom House, Cristina Guseth, pentru functia de ministru al Justitiei, in viitorul guvern Ciolos.
Comunicatul UNJR, semnat de presedintele Dana Girbovan (foto):
„Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania se arata surprinsa fata de propunerea de numire ca ministru al justitiei a doamnei Cristina Guseth, care nu are nici un fel de studii in domeniul dreptului si nici experienta in sistemul judiciar.
Este pentru prima data in istoria - cel putin postdecembrista - cand este propusa ca ministru al justitiei o persoana care nu are studii juridice.
Apreciem activitatea doamnei Cristina Guseth in sustinerea publica a luptei impotriva coruptiei, dar Ministerul justitiei este o institutie cu un rol fundamental in statul de drept, iar atributiile ministrului justitiei depasesc cu mult problematica legata de anticoruptie si comunicare.
Lista cu o parte din atributiile ministerului justitiei se gasesc la adresa urmatoare:
http://www.just.ro/MinisterulJusti%C8%9Biei/Organizare/Atribu%C5%A3iileprincipalealeMJ/tabid/787/Default.aspx
Atributiile Mistrului Justitiei nu se limiteaza la coordonarea activitatii parchetelor si numirea procurorilor generali, ci vizeaza in special elaborarea strategiei programului de guvernare in domeniul justitiei. Tot ministrul justitiei elaboreaza proiectele de acte normative care au legatura cu domeniul de activitate al Ministerului Justitiei.
Ministrul justitiei analizeaza si avizeaza din punct de vedere al legalitatii actele normative elaborate de celelalte ministere. Tot ministrul justitiei urmareste respectarea obligatiilor asumate de Romania prin conventiile internationale si a intelegerilor bilaterale interesand domeniul justitiei, la care Romania este parte.
De asemenea, ministrul justitiei asigura relatia cu structura juridica a NATO, participand la negocierea documentelor cu caracter normativ ce se elaboreaza sub egida Aliantei Nord-Atlantice; tot el asigura pregatirea exercitarii competentei de reprezentare a statului roman in fata Curtii Europene de Justitie de la Luxembourg.
Consideram ca indeplinirea functiilor ministrului justitiei prin exercitarea tuturor atributiilor prevazute de lege in sarcina sa, din care am enumerat doar o mica parte, presupune ca esential pentru persoana ministrului pregatirea juridica specifica la cel mai inalt nivel.
Pe langa cunoasterea rolului instantelor judecatoresti si al parchetelor intr-un stat democratic, este necesar ca ministrul de justitie sa cunoasca indeaproape si sa aiba o experienta proprie in aplicarea dispozitiilor legale si a tot ceea ce presupune administrarea justitiei.
Sistemul de justitie din Romania se confrunta cu probleme complexe ce depasesc cu mult chestiunile privind procurorii anticoruptie sau procedurile de comunicare, precum lipsa infrastructurii logistice si administrative necesare implementarii dispozitiilor noilor coduri si aplicarii acestora, influente si presiuni exercitate din exterior si nu numai privind actul de justitie, profunde inechitati salariale in conditii egale de munca, discrepante semnificative intre volumul de activitate de la o instanta la alta de acelasi grad, pentru a enumera doar cateva.
Apreciem, de aceea, ca fiind suprinzatoare si de neinteles desemnarea intr-un guvern, ce se doreste a fi de tehnocrati, a unei persoane fara studii juridice in fruntea ministerului justitiei.
In conditiile actuale, UNJR pregateste o lista de intrebari comisiilor parlamentare care vor audia noul ministru al justitiei.
Facem pe aceasta cale un apel mass-mediei din Romania sa transmita pe toate canelele audierea noului ministru al justitiei. Chiar daca numirea in aceasta pozitie este una politica, aceasta afecteaza prin deciziile sale administrarea actului de justitie din Romania si, prin aceasta, drepturile si libertatile fundamentale ale fiecari cetatean, viziunea ministrului justitiei asupra misiunii sale fiind asadar un evident interes public”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii