Pas important pentru Cartierul Justitiei
Data: 19 December 2022, 18:59 | autor: | 0 comentarii | 4000 afisari
A fost facut un pas important pentru mega-proiectul imobiliar Cartierul Justitiei din Bucuresti, menit sa gazduiasca sediile principalelor institutii din domeniul justitiei.
Vineri, 16 decembrie 2022, Ministerul Justitiei – condus de Catalin Predoiu (foto) – a anuntat ca in ziua precedenta Consiliul Local al Sectorului 3 aprobase Planul Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru acest proiect imobiliar, menit sa fie ridicat in zona centrala a Bucurestilor, pe amplasamentul unde regimul comunist intentiona sa construiasca Centrul Cultural Roman, iar in anii 2000 se discuta despre construirea proiectului imobiliar Esplanada (constand in cladiri de birouri, comerciale, dar si rezidentiale).
Cartierul Justitiei va gazdui sediile aproape a tuturor instantelor si parchetelor din Bucuresti (mai putin ICCJ si PICCJ). Totusi, lucrurile sunt abia la inceput, MJ estimand ca abia in 2029 vor fi gata cladirile. Ministerul apreciaza ca proiectul va costa 500 de milioane de euro, dar precizeaza ca abia in anul 2023 va putea oferi o estimare mai exacta.
Comunicatul Ministerului Justitiei:
„Planul Urbanistic de Detaliu (PUD) al proiectului „Cartierul pentru Justitie” a fost aprobat
In sedinta Consiliului Local al Sectorului 3 din 15 decembrie 2022, a fost aprobat Planul Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru proiectul „Cartierul pentru Justitie”, cu 26 de voturi pentru, 0 voturi impotriva si 1 abtinere.
Reprezentantii Ministerului Justitiei au oferit raspunsuri punctuale la toate clarificarile de natura tehnica, urbanistica si juridica ridicate in timpul sedintei de consilierii locali, cu ocazia dezbaterii proiectului de Hotarare a Consiliului Local al Sectorului 3 privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Obiectiv de utilitate publica 'Cartierul pentru Justitie', anexe tehnice, parcaje auto, accesuri auto si pietonale, racordare la drumurile publice, drumuri auto si alei in incinta, rampe auto, pasarele pietonale/auto, zone de promenade, fantani arteziene, piatete, spatii verzi, gradini, scuaruri, amenajare incinta, retele interioare, pe terenul situat in Bulevardul Unirii nr. FN, Sector 3”. Proiectul de hotarare s-a aflat in consultare publica incepand cu 21 octombrie 2022.
Odata cu aprobarea PUD, se incheie o etapa importanta in proiectarea Cartierului pentru Justitie, respectiv etapa de proiectare urbanistica.
In continuare, se vor efectua urmatoarele demersuri principale:
Martie 2023 – finalizarea Expertizei tehnice (ET) a fundatiei masive de pe amplasament de 2,5 ha amprenta la sol din timpul regimului comunist – care va trebui demolata.
Septembrie 2023 – finalizarea Temei de proiectare a institutiilor beneficiare (TP) si a Studiului de Fezabilitate (SF) pentru Cartierul Justitiei.
Decembrie 2023 – aprobarea prin Hotarare de Guvern a indicatorilor tehnico-economici si declansarea procedurii de expropriere.
Ianuarie – iunie 2024 – derularea procedurii de expropriere.
Anii 2024 – 2025 – elaborarea documentatiei tehnice necesare pentru obtinerea autorizatiilor de desfiintare si de construire pentru Cartierul Justitiei, elaborarea proiectelor tehnice detaliate.
Anul 2025 – contractarea Constructorului (consortiului) pentru executarea lucrarilor de demolare si de construire. Tot atunci, este preconizata inceperea lucrarilor in teren, cu o durata aproximativa estimata la 4 ani.
Elemente de background ale proiectului “Cartierul pentru Justitie”
I) Initiere:
Initierea proiectului „Cartierul pentru Justitie” a avut loc in 20 august 2013, odata cu aprobarea de catre Guvern, la propunerea Ministerului Justitiei, a Memorandumului cu tema “Realizarea obiectivului de investitii Justice District (Cartier al unitatilor de Justitie)”. In urma acestui memorandum, a fost realizat studiul de amplasament, in decembrie 2013, de catre Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu Bucuresti – Centrul de Cercetare, Proiectare, Expertiza si Consulting, prin compararea mai multor amplasamente posibile din Municipiul Bucuresti. Prin acest studiu, s-a stabilit locatia viitorului Cartier, pe amplasamentul abandonat din anul 1989 al fostului proiect “Esplanada”, marginit de Bd. Unirii, Bd. Octavian Goga si Bd. Mircea Voda.
II) Scurta descriere:
„Cartierul pentru Justitie” reprezinta un proiect de investitii de mare anvergura si complexitate, considerat primul proiect postdecembrist de regenerare urbana, care are ca finalitate crearea conditiilor optime de infrastructura (8 cladiri in suprafata cumulata de aproximativ 200.000 mp construiti) pentru desfasurarea activitatii a 23 institutii propuse spre includere in Cartierul pentru Justitie, respectiv: 1) Ministerul Justitiei; 2) Curtea de Apel Bucuresti; 3) Tribunalul Bucuresti; 4) – 9) Judecatoriile Sectoarelor 1 – 6 – in total 6 judecatorii; 10) Consiliul Superior al Magistraturii; 11) Scoala Nationala de Grefieri; 12) Institutul National al Magistraturii; 13) Inspectia Judiciara; 14) Ministerul Public; 15) DNA; 16) Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti; 17 – 23) Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti si Parchetele de pe langa cele 6 judecatorii de Sector. La acestea, se adauga si alte institutii specifice organizarii profesiei avocatilor, respectiv: Uniunea Nationala a Barourilor din Romania (UNBR), Baroul Bucuresti (BB), Casa de Asigurari a Avocatilor (CAA) si Institutului National de Pregatire si Perfectionare a Avocatilor (INPPA).
III) Valoare estimata:
O valoare estimata realista va putea fi stabilita la finalul Studiului de Fezabilitate, in anul 2023. Empiric, raportat la cei 200.000 mp construiti anticipati, acesta va putea ajunge la un total estimat de maxim 500 mil. Euro, inclusiv dotari si alte costuri asociate realizarii proiectului investitional.
IV) Efecte pozitive principale:
– Accesul la Justitie va fi inlesnit semnificativ, deoarece toti cetatenii, justitiabilii, avocatii sau alte persoane interesate vor cunoaste ca exista un punct unic de acces in Bucuresti pentru serviciile judiciare oferite de 23 de institutii.
– Timpul de lucru al acestora si costurile de transport asociate vor fi economisite cu deplasarea de la si catre o alta institutie in cel mai aglomerat oras al Romaniei din perspectiva traficului auto zilnic, mai ales in situatia in care avocatii au sedinte de judecata in aceeasi zi, la instante diferite, chiar si in aceleasi intervale orare.
– Poluarea generata de traficul motorizat intre aceste institutii va fi eliminata complet, spre deosebire de momentul actual, in care cele 23 de institutii sunt localizate in sectoare diferite ale capitalei, la 16 adrese/cladiri diferite.
– Managementul integrat al sistemului judiciar va fi facilitat, deoarece reprezentantii institutiilor sunt fizic localizati in acelasi areal imobiliar, sedintele de lucru se organizeaza rapid si facil, fara costuri suplimentare de transport si comunicare.
– Costurile de administrare pe termen lung vor fi mai usor de gestionat pentru un proiect imobiliar integrat (utilitati comune, sisteme de securitate si protectie comune, parcari comune).
– Din perspectiva urbanistica, zona propusa pentru realizarea Cartierului este in prezent o zona abandonata si degradata, chiar in centrul Capitalei. De aici, Cartierul pentru Justitie va reprezenta un motor investitional pentru regenerarea urbana a zonei semicentrale, dand posibilitatea proiectelor gestionate de Primaria Municipiului Bucuresti sa se dezvolte zonal/adiacent Cartierului.
– Nu in ultimul rand, se va clarifica situatia juridica a intregii zone, situatie de o complexitate deosebita, care treneaza de peste 30 de ani de la caderea regimului comunist”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii