NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA PRIVIND STATUTUL CADRELOR MILITARE - “Trebuie reglementate prin lege organica”

Data: 17 April 2019, 10:59 | autor: L.J. | 0 comentarii | 491 afisari

Curtea Constitutionala a dat publicitatii motivarea Deciziei 71/2019 privind exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 si ale art. 35 alin.(2) si (3) din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare. In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a decis:

-Admite exceptia de neconstitutionalitate si constata ca dispozitiile art. 34 si art. 35 alin.(3) din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare sunt neconstitutionale.

-Respinge, ca neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 35 alin.(2) din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare. Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si instantei de judecata care a sesizat Curtea Consti-tutionala, respectiv Curtea de Apel Constanta - Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal.

Prin incheierea din 31 octombrie 2016, pronuntata in Dosarul nr.2026/88/2015, Curtea de Apel Constanta – Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 si ale art.35 alin.(2) si (3) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, exceptie ridicata de Laurentiu Cristian Sabangeanu intr-o cauza avand ca obiect solutionarea recursului declarat impotriva unei sentinte civile pronuntate de Tribunalul Tulcea, intr-un litigiu referitor la o contestatie privind un ordin de sanctionare disciplinara, autorul avand calitatea de cadru militar, respectiv subofiter de jandarmi.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine, in esenta, ca prevederile legale criticate sunt neconstitutionale, intrucat prevad ca procedura cercetarii prealabile in materie disciplinara, aplicarea sanctiunilor disciplinare, constituirea, organizarea si functionarea consiliilor de onoare si consiliilor de judecata sunt stabilite printr-o norma administrativa, cu o putere juridica inferioara legii organice, respectiv printr-un ordin de ministru sau prin regulamente militare. Totodata, se mentioneaza ca, in cauza, cercetarea disciplinara, constituirea, organizarea si functionarea consiliului de judecata si aplicarea sanctiunii disciplinare s-au realizat in temeiul unui ordin (Ordinul nr.400/2004 privind regimul disciplinar al personalului din Ministerul Administratiei si Internelor), dat in aplicarea legii, care nu a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei. in aceste conditii, persoana cercetata disciplinar nu cunoaste regulile dupa care se desfasoara aceasta procedura, avand in vedere ca actul administrativ nu este accesibil si deci nici opozabil.

Extras din decizia CCR:

Citește continuarea pe Monitorul Justiției

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.