MJ. Dezbatere publica cu privire la cresterea integritatii, reducerea vulnerabilitatilor si a riscurilor de coruptie in mediul de afaceri
Data: 28 June 2016, 15:54 | autor: C.G. | 0 comentarii | 1273 afisari
Ministerul Justitiei a dat publicitatii, marti 28 iunie 2016, un comunicat de presa referitor la dezbaterea publica organizata in colaborare cu Ministerul Economiei cu privire la cresterea integritatii, reducerea vulnerabilitatilor si a riscurilor de coruptie in mediul de afaceri. Dezbaterea a avut loc luni, 27 iunie 2016, si a reunit reprezentanti ai administratiei publice centrale, ai societatii civile, ai mediului de afaceri si ai ambasadelor.
Comunicatul MJ:
„Luni, 27 iunie 2016, Ministerul Justitiei (MJ) si Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri (MECRMA) au organizat o dezbatere publica cu privire la cresterea integritatii, reducerea vulnerabilitatilor si a riscurilor de coruptie in mediul de afaceri[1].
Evenimentul a reunit reprezentanti ai administratiei publice centrale, ai societatii civile, mediului de afaceri, precum si reprezentanti ai ambasadelor.
In deschiderea reuniunii, secretarul de stat din MJ, Adrian BABOI-STROE (foto), a subliniat faptul ca prin noua strategie este mentinuta abordarea SNA 2012-2015, respectiv stabilitatea cadrului legislativ si institutional anticoruptie, precum si tratarea incidentelor de integritate ca esecuri de management al institutiilor publice. De asemenea, acesta a precizat ca in urmatorii patru ani MJ va acorda prioritate masurilor preventive si educative in ceea ce priveste lupta impotriva coruptiei, dupa ce in ultimii ani combaterea coruptiei prin mijloace penale a cunoscut o tendinta ascendenta in Romania.
Secretarul de stat din MECRMA, Sorana BACIU, a subliniat rolul important al masurilor preventive anticoruptie, in special din perspectiva implementarii acestora in intreprinderile de stat. Doamna Baciu a prezentat principiile de guvernanta corporativa promovate de MECRMA, in principal pentru intreprinderile publice, in vederea cresterii transparentei acestora, mentionand importanta Codului de Etica in cadrul intreprinderilor publice. De asemenea, doamna BACIU a punctat necesitatea dezbaterilor in ceea ce priveste etica si integritatea in cadrul societatilor de stat, dar si la nivel de minister.
Domnul Cornel-Virgiliu CALINESCU, membru in grupul de lucru pentru elaborarea si promovarea SNA 2016-2020, a prezentat impactul scontat al viitoarei strategii, precum si principalele actiuni dedicate mediului de afaceri sau cu impact asupra acestuia: continuarea demersurilor Romaniei de a deveni membru cu drepturi depline al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica si al grupurilor de lucru relevante ale organizatiei si in special, in Grupul de lucru Anti-mita; implementarea open contracting data standard la nivelul urmatoarelor sectoare publice: infrastructura, energie, sanatate si extinderea ulterioara a aplicarii standardului la nivel national; adoptarea cadrului normativ necesar pentru introducerea unei metodologii standard de evaluare a riscurilor de coruptie si implementarea acesteia, la nivel central, ca premisa pentru actualizarea o data la doi ani a planurilor de integritate; dezvoltarea unui mecanism institutional de evaluare ex-post a incidentelor de integritate si de promovare a masurilor preventive adaptate.
Participantii au formulat o serie de propuneri si recomandari cu privire la proiectul strategiei. De asemenea, s-a discutat despre importanta realizarii unui transfer de experienta in intreprinderile publice dinspre mediul privat, in special in ceea ce priveste programele de conformitate; implementarea Directivei 2014/42/UE privind inghetarea si confiscarea instrumentelor si produselor infractiunilor savarsite in Uniunea Europeana, Directivei 2015/849/UE privind prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii banilor sau finantarii terorismului si a Directivei 2013/34/UE privind situatiile financiare anuale, situatiile financiare consolidate si rapoartele conexe ale anumitor tipuri de intreprinderi; importanta educatiei anticoruptie si a transparentizarii interactiunii dintre decidentii din sectorul public si reprezentantii mediului privat.
Acesta a fost primul eveniment din seria dezbaterilor publice organizate in contextul adoptarii SNA 2016-2020. Proiectul documentului strategic a fost lansat in dezbatere publica pe 17 iunie 2016 si poate fi consultat aici.
MJ si-a propus ca noua SNA sa fie rezultatul unui larg proces de consultare si va continua sa organizeze intalniri cu platformele de cooperare stabilite in precedenta SNA, intrucat acesta a fost un mecanism de consultare de succes in ultimii patru ani”.
[1] Obiectiv specific al proiectului Strategiei Nationale Anticoruptie (SNA) 2016 – 2020.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii