Ministerul Public, anunt privind Sistemului Informatic de Management Integrat al Audierilor
Data: 22 April 2020, 11:53 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1060 afisari
Ministerul Public condus de Gabriela Scutea (foto) anunta ca a finalizat procedura de achizitie publica pentru atribuirea contractului privind implementarea Sistemului Informatic de Management Integrat al Audierilor (SMIA).
Astfel, SMIA va deveni un instrument eficient si modern de management al inregistrarilor audiovideo, care va conduce la scurtarea duratei alocate acestei faze a urmarii penale (audierea suspectilor/inculpatilor, persoanelor vatamate si martorilor).
Iata comunicatul Ministerului Public:
"Ministerul Public a finalizat, la data de 7 aprilie 2020, procedura de achizitie publica pentru atribuirea contractului privind implementarea Sistemului Informatic de Management Integrat al Audierilor (SMIA), activitate derulata in cadrul proiectului 'Intarirea capacitatii Ministerului Public de punere in aplicare a noilor prevederi ale codurilor penale in domeniul audierilor' –SIPOCA 53.
SMIA va deveni un instrument eficient si modern de management al inregistrarilor audiovideo, care va conduce la scurtarea duratei alocate acestei faze a urmarii penale (audierea suspectilor/inculpatilor, persoanelor vatamate si martorilor). Softul dezvoltat in cadrul proiectului SIPOCA 53 va sprijini activitatea de management al cauzelor la nivelul unitatilor de parchet din Romania. Proiectul SIPOCA 53, cu termen de finalizare 27 februarie 2021, a fost inclus in planul de actiune al Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2015 –2020, avand ca obiectiv principal crearea sistemului de management al audierilor ca urmare a adoptarii noilor codurilor penale.
Contractul de finantare al proiectului a fost semnat cu Autoritatea de Management (AM) POCA pe 27 iulie 2017, iar valoarea totala este de 54.785.517,47 lei. PICCJ a fost prima institutie din sistemul judiciar care a semnat un contract de finantare cu AM POCA pentru considerentul ca proiectul si sistemul de management al audierilor vor oferi justitiabilului garantia unei modalitati unice, transparente, legale si complete a audierii, procedura care se va derula uniform in toate parchetele din tara.
Referitor la unele articole de presa privind rezultatul procedurii de achizitiesi pentru a informa corect opiniapublica, prezentam etapele parcursein cursul procedurii de de achizitie publica in vederea atribuirii contractului avand ca obiect implementarea SMIA.
Caietul de sarcini si specificatiile tehnice ale SMIA au fost avizate de Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informationala (C.T.E.) in luna mai 2019. Caietul de sarcini a insumat peste 300 de pagini, intentia Ministerului Public fiind aceea ca specificatiile safie cat mai clare pentru toti potentialii furnizori interesati de participarea la procedura. Ulterior, au fost parcursi pasii specifici unei proceduri de licitatie deschisa, conform prevederilor legale, cu procedura de control ex ante (inaintea publicarii documentatiei de achizitie) din partea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP).
O comisie formata din specialisti ai ANAP a verificat toate documentele intocmite de comisia de evaluare in fiecare etapa si a emis aviz conform pentru toate etapele procedurii.
Documentatia privind achizitia SMIA a fost publicata in data de 2 august 2019 in Sistemul Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al Achizitiilor Publice (SICAP), precum si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, cu numarul CN 1013774, asigurand transparenta in privinta accesului oricarui potential furnizor la informatiile relevante. Termenul de depunere a ofertelor a fost de 24 septembrie 2019, iar procedura a fost finalizata in data 7 aprilie 2020, contractul fiind atribuit singurului ofertant. Echipa de proiect va depune toate diligentele necesare pentru implementarea proiectului cu respectarea tuturor cerintelor legate de masurile de distantare sociala in aceasta perioada, primele activitati fiind organizate online".
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii