Ministerul Justitiei. Noua Strategie Nationala Anticoruptie 2016-2020
Data: 17 February 2016, 12:23 | autor: C.G. | 0 comentarii | 2380 afisari
Ministerul Justitiei a dat publicitatii un comunicat de presa privind desfasurarea, in data de 16 februarie 2016, a primei runde de discutii pe tema Noii Strategii Nationale Anticoruptie 2016-2020. Este prima dintre intalnirile pe care Ministerul Justitiei le organizeaza, in parteneriat cu Fundatia Konrad Adenauer, prin Programul Statul de Drept Europa de Sud-Est, pe aceasta tema, urmand ca in urmatoarele trei luni sa aiba loc si alte dezbateri.
Comunicatul Ministerului Justitiei:
„Ministerul Justitiei a organizat astazi, 16 februarie 2016, in parteneriat cu Fundatia Konrad Adenauer, prin Programul Statul de Drept Europa de Sud-Est, prima runda de discutii pe tema Noii Strategii Nationale Anticoruptie (SNA). Reuniunea reprezinta o prima etapa a procesului de consultari si dezbateri publice care urmeaza sa fie organizate de catre Ministerul Justitiei in urmatoarele trei luni ale anului 2016. Scopul acestor dezbateri este continuarea colaborarii si a implicarii institutiilor publice centrale si locale, a mediului de afaceri si a societatii civile in elaborarea noii strategii.
In cadrul intalnirii, secretarul de stat Adrian BABOI-STROE (foto) a punctat faptul ca SNA nu este un simplu document, ci un proces, un document atipic pentru politicile publice din Romania.
Ministerul Justitiei incurajeaza sustinerea rezultatele obtinute in combaterea coruptiei prin analize post incident si prin punerea unui accent sporit pe masurile de preventie si educatie anticoruptie.
Totodata, Ministerul Justitiei isi doreste sa creasca capacitatea institutiilor de a identifica timpuriu incidentele de integritate si a calitatii actelor de audit si de control managerial intern.
Principala premisa care a stat la baza SNA 2012 -2015 a fost asumarea agendei de promovare a integritatii de catre managementul institutiilor publice, dublata de asumarea faptului ca orice nou dosar ANI sau DNA constituie un esec al managementului institutiei publice de a preveni incidentele de integritate.
Dintre punctele tari ale SNA 2012 – 2015 au fost evidentiate urmatoarele:
- mecanismul de aderare si monitorizare care a implicat peste 2000 de institutii,
- stabilitate legislativa si institutionala care a generat rezultate consistente in activitatea DNA, ANI si a instantelor judecatoresti,
- consolidare institutionala prin dezvoltarea conceptului de control ex ante,
- detasarea a peste 400 de investigatori financiari la structurile de parchet,
- consolidarea legislatiei privind controlul finantarii partidelor politice,
- suplimentari de personal si bugete adecvate pentru agentiile anticoruptie,
- reglementarea confiscarii extinse si a valorificarii bunurilor sechestrate,
- testarea in mai multe institutii publice a metodologiei de evaluare a riscurilor dezvoltate de DGA etc.
Totodata, au fost mentionate cateva dintre punctele slabe ale fostei strategii:
- nealocarea de resurse adecvate pentru prevenire si educatie,
- rezultate modeste in activitatea de control, audit si sanctionare disciplinara,
- aplicarea deficitara a unor masuri preventive precum pantouflage (interdictiile la migrarea din sectorul public spre cel privat), consilierul de etica, avertizorul de integritate, abordare formalista a prevenirii la nivelul UAT-urilor, achizitii publice (executia contractelor), regimul juridic al imunitatilor (SNA prevedea reducerea la 72 ore a duratei procedurii de incuviintare a masurilor solicitate de procurori), implementarea standardelor si politicilor de integritate la nivelul companiilor de stat.
Noua SNA si operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate reprezinta doua dintre prioritatile Ministerului Justitiei din acest an. Elaborarea si adoptarea noii SNA se va face potrivit urmatorului calendar:
Perioada |
Masuri |
ianuarie – februarie |
Contributii platforme de cooperare |
februarie – aprilie |
Consultari publice/ Reuniuni platforme/ Conferinte |
martie – aprilie |
Raport final/ Audit extern |
mai |
Lansare SNA in dezbatere publica |
iunie |
Adoptarea Hotararii in Guvern |
In cadrul acestui eveniment, Ministerul Justitiei a lansat procesul de centralizare a celor mai bune idei de masuri anticoruptie. Cei interesati sa formuleze astfel de masuri sunt invitati sa foloseasca, intre 16 februarie si 20 martie, formularul accesibil la adresa: http://goo.gl/forms/ggS2eVLj3j
Propunerile primite de Ministerul Justitiei pana la data de 20 martie 2016 vor fi publicate intr-un format care va permite publicului sa voteze cele mai bune masuri de prevenire, educatie anticoruptie si combatere.
Cele mai votate masuri vor fi preluate ca atare in planul de actiuni al noii strategii”.
sursa foto: www.agerpres.ro
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii