Ministerul Justitiei. Dezbatere publica asupra proiectului de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 317/2004 privind CSM
Data: 05 November 2015, 15:04 | autor: C.G. | 0 comentarii | 2069 afisari
Ministerul Justitiei a lansat in dezbatere publica, luni 2 noiembrie 2015, proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.
Proiectul:
„Articol unic – Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 628 din 1 septembrie 2012, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 47 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Art. 47 - (1) In cazul în care sesizarea s-a facut potrivit art. 45 alin. (2), inspectorul judiciar poate dispune, prin rezolutie scrisa si motivata:
a) admiterea sesizarii, prin exercitarea actiunii disciplinare si sesizarea sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii;
b) clasarea sesizarii, în cazul în care aceasta nu este semnata, nu contine datele de identificare ale autorului sau indicii cu privire la identificarea situatiei de fapt care a determinat sesizarea, precum si în cazul prevazut la art. 45 alin. (4) lit. b); rezolutia de clasare, în cazul în care sesizarea nu este semnata, nu contine datele de identificare ale autorului sau indicii cu privire la identificarea situatiei de fapt care a determinat sesizarea, este definitiva;
c) respingerea sesizarii, în cazul în care se constata, în urma efectuarii cercetarii disciplinare, ca nu sunt îndeplinite conditiile pentru exercitarea actiunii.
(2) In cazul în care inspectorul judiciar a dispus, prin rezolutie, clasarea sesizarii, întrucat aceasta nu este semnata, nu contine datele de identificare ale autorului sau indicii cu privire la identificarea situatiei de fapt care a determinat sesizarea, se poate face o noua sesizare, cu respectarea conditiilor prevazute de lege.
(3) Rezolutia inspectorului judiciar este supusa confirmarii inspectorului-sef. Inspectorul-sef poate dispune completarea cercetarii disciplinare de catre inspectorul judiciar. Completarea se efectueaza de catre inspectorul judiciar în termen de cel mult 30 de zile de la data cand a fost dispusa de catre inspectorul-sef.
(4) Rezolutia inspectorului judiciar poate fi infirmata de inspectorul-sef, în scris si motivat, acesta putand dispune, prin rezolutie scrisa si motivata, una din solutiile prevazute la alin. (1) lit. a) sau c).
2. Dupa articolul 47 se introduc doua noi articole, art. 47/1 si art. 47/2, cu urmatorul cuprins:
Art. 47/1 - (1) Rezolutia de respingere a sesizarii prevazuta la art. 47 alin. (1) lit. c) si alin. (4) poate fi contestata de persoana care a formulat sesizarea la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti, in termen de 15 zile de la comunicare, fara indeplinirea unei proceduri prealabile.
(2) Hotararea prin care Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti solutioneaza contestatia este definitiva. Solutiile pe care le poate pronunta Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti sunt:
a) respingerea contestatiei;
b) admiterea contestatiei si desfiintarea rezolutiei inspectorului judiciar sau, dupa caz, a inspectorului-sef si trimiterea dosarului pentru continuarea procedurii disciplinare.
(3) Hotararea pronuntata potrivit dispozitiilor alin. (2) lit. b) trebuie sa cuprinda motivele pentru care a fost desfiintata rezolutia inspectorului judiciar sau, dupa caz, a inspectorului-sef si sa indice imprejurarile care trebuie lamurite, precum si mijloacele de proba ce urmeaza a fi administrate pentru completarea cercetarii disciplinare.
Art. 47/2 - (1) Inainte de a se adresa instantei judecatoresti competente cu o contestatie impotriva rezolutiei de clasare prevazute la art. 45 alin. (4) lit. b), autorul sesizarii trebuie sa formuleze plangere la inspectorul-sef, in termen de 15 zile de la comunicare. Plangerea se solutioneaza in termen de cel mult 20 de zile de la data inregistrarii la Inspectia Judiciara.
(2) In solutionarea plangerii, inspectorul-sef poate dispune urmatoarele solutii:
a) respingerea plangerii si mentinerea rezolutiei atacate;
b) admiterea plangerii si completarea verificarilor. Completarea verificarilor se efectueaza de inspectorul judiciar in termen de cel mult 30 de zile de la data la care a fost dispusa de inspectorul-sef.
(3) Rezolutia inspectorului-sef prin care a fost respinsa plangerea si rezolutia de clasare care a facut obiectul plangerii pot fi contestate de persoana care a formulat sesizarea, la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti, in termen de 15 zile de la comunicare.
(4) Hotararea prin care Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti solutioneaza contestatia este definitiva. Solutiile pe care le poate pronunta Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti sunt:
a) respingerea contestatiei;
b) admiterea contestatiei si desfiintarea rezolutiei inspectorului sef si a rezolutiei care a facut obiectul plangerii si trimiterea dosarului pentru completarea verificarilor.
(5) In cazul hotararilor pronuntate potrivit dispozitiilor alin. (4) lit. b) sunt aplicabile în mod corespunzator prevederile art. 47/1 alin. (3)”.
Potrivit MJ, propunerile, sugestiile si opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Justitiei, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, pe fax, la nr. 037 204 1195 sau la adresa de e-mail dean@just.ro.
foto: Robert Cazanciuc, ministrul Justitiei
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii