Ministerul Justitiei a dat publicitatii concluziile platformelor de cooperare in ce priveste implementarea SNA
Data: 25 May 2017, 19:22 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1460 afisari
Ministerul Justitiei a dat publicitatii miercuri, 24 mai, un comunicat privind concluziile reuniunilor platformelor de cooperare in privinta modului in care sunt implementate masurile Strategiei Nationale Anticoruptie 2016-2020.
Iata comunicatul Ministerului Justitiei:
”Strategia Nationala Anticoruptie – Concluziile reuniunilor platformelor de cooperare
Ministerul Justitiei monitorizeaza cu atentie felul in care sunt implementate masurile Strategiei Nationale Anticoruptie 2016-2020 (SNA).
Declararea cadourilor, protectia avertizorului in interes public si functiile sensibile sunt principalele teme de evaluare pentru anul 2017 cu care au fost de acord membrii celor patru platforme ale SNA din care fac parte reprezentanti ai administratiei publice centrale, ai autoritatilor independente, ai institutiilor anticoruptie, ai mediului de afaceri si ai societatii civile.
Prof. univ. dr. Tudorel TOADER, ministrul justitiei si conf. univ. dr. Marieta SAFTA, secretar de stat, au condus reuniunile platformelor ce au avut loc in saptamâna care s-a incheiat. in deschidere, acestia au subliniat faptul ca masurile din Strategia Nationala Anticoruptie sunt obligatoriu de indeplinit. Aceste masuri au fost asumate atât la nivel intern, cât si pe plan extern, fiind monitorizate in mod constant de Comisia Europeana, prin intermediul Mecanismului de Cooperare si Verificare.
O parte dintre membrii platformelor SNA au prezentat masuri importante pe care le-au luat in cadrul propriilor institutii printre care se numara procedurile concrete prin care este protejat avertizorul in interes public si felul in care vor fi evaluate incidentele de integritate.
Secretariatul tehnic al Strategiei Nationale Anticoruptie asigurat de Ministerul Justitiei urmeaza sa formeze echipe de experti, desemnati de membrii platformelor, care vor evalua, pe teren, felul in care sunt adoptate aceste masuri de consolidare a integritatii si reducere a vulnerabilitatilor la coruptie.
In baza vizitei de evaluare, echipele de experti intocmesc rapoarte de evaluare si recomandari care sunt ulterior prezentate institutiei vizate. Noutatea adusa de SNA 2016-2020 este introducerea unei proceduri de conformitate astfel ca, in termen de 12 luni de la publicarea raportului de evaluare pe portalul strategiei, institutia evaluata transmite secretariatului tehnic al SNA un raport privind masurile concrete adoptate In vederea implementarii recomandarilor formulate. Pe baza acestei contributii, secretariatul tehnic elaboreaza un addendum care contine recomandarile pentru la raportul de evaluare, care de asemenea devine public.
Unul dintre mecanismele cu caracter permanent, care asigura realizarea unei evaluari a progreselor inregistrate, este cel al misiunilor tematice de evaluare la nivelul institutiilor publice de la nivel central si local. Acest mecanism a fost preluat din SNA 2012-2015, valoarea lui adaugata fiind recunoscuta la nivel international.
Informatii de background:
Procedura declararii cadourilor este prevazuta de Legea nr. 251/2004 privind unele masuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol in exercitarea mandatului sau a functiei. Conform acesteia, persoanele care au calitatea de demnitar public si cele care detin functii de demnitate publica, magistratii si cei asimilati acestora, persoanele cu functii de conducere si de control, functionarii publici din cadrul autoritatilor si institutiilor publice sau de interes public, precum si celelalte persoane care au obligatia sa-si declare averea, potrivit legii, au obligatia de a declara si prezenta la conducatorul institutiei, in termen de 30 de zile de la primire, bunurile pe care le-au primit cu titlu gratuit in cadrul unor activitati de protocol in exercitarea mandatului sau a functiei.
Protectia avertizorilor in interes public este reglementata de Legea nr. 571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati care semnaleaza incalcari ale legii. Legea prevede o serie de masuri privind protectia persoanelor care au reclamat ori au sesizat incalcari ale legii in cadrul autoritatilor publice, institutiilor publice si al altor unitati, savârsite de catre persoane cu functii de conducere sau de executie din autoritatile, institutiile publice si din alte unitati bugetare prevazute in cuprinsul Legii.
Functiile sensibile sunt reglementate de Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare. Conform standardului 2 din Ordin (Atributii, functii, sarcini), conducerea entitatii publice isi identifica functiile sensibile si functiile considerate ca fiind expuse, in mod special, la coruptie, si stabileste o politica adecvata de gestionare a personalului care ocupa astfel de functii”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii