ccf

Ministerul Justitiei a dat publicitatii concluziile platformelor de cooperare in ce priveste implementarea SNA

Data: 25 May 2017, 19:22 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1460 afisari

 

Ministerul Justitiei a dat publicitatii miercuri, 24 mai, un comunicat privind concluziile reuniunilor platformelor de cooperare in privinta modului in care sunt implementate masurile Strategiei Nationale Anticoruptie 2016-2020.


Iata comunicatul Ministerului Justitiei:

”Strategia Nationala Anticoruptie – Concluziile reuniunilor platformelor de cooperare

Ministerul Justitiei monitorizeaza cu atentie felul in care sunt implementate masurile Strategiei Nationale Anticoruptie 2016-2020 (SNA).

Declararea cadourilor, protectia avertizorului in interes public si functiile sensibile sunt principalele teme de evaluare pentru anul 2017 cu care au fost de acord membrii celor patru platforme ale SNA din care fac parte reprezentanti ai administratiei publice centrale, ai autoritatilor independente, ai institutiilor anticoruptie, ai mediului de afaceri si ai societatii civile.

Prof. univ. dr. Tudorel TOADER, ministrul justitiei si conf. univ. dr. Marieta SAFTA, secretar de stat, au condus reuniunile platformelor ce au avut loc in saptamâna care s-a incheiat. in deschidere, acestia au subliniat faptul ca masurile din Strategia Nationala Anticoruptie sunt obligatoriu de indeplinit. Aceste masuri au fost asumate atât la nivel intern, cât si pe plan extern, fiind monitorizate in mod constant de Comisia Europeana, prin intermediul Mecanismului de Cooperare si Verificare.

O parte dintre membrii platformelor SNA au prezentat masuri importante pe care le-au luat in cadrul propriilor institutii printre care se numara procedurile concrete prin care este protejat avertizorul in interes public si felul in care vor fi evaluate incidentele de integritate.

Secretariatul tehnic al Strategiei Nationale Anticoruptie asigurat de Ministerul Justitiei urmeaza sa formeze echipe de experti, desemnati de membrii platformelor, care vor evalua, pe teren, felul in care sunt adoptate aceste masuri de consolidare a integritatii si reducere a vulnerabilitatilor la coruptie.

In baza vizitei de evaluare, echipele de experti intocmesc rapoarte de evaluare si recomandari care sunt ulterior prezentate institutiei vizate. Noutatea adusa de SNA 2016-2020 este introducerea unei proceduri de conformitate astfel ca, in termen de 12 luni de la publicarea raportului de evaluare pe portalul strategiei, institutia evaluata transmite secretariatului tehnic al SNA un raport privind masurile concrete adoptate In vederea implementarii recomandarilor formulate. Pe baza acestei contributii, secretariatul tehnic elaboreaza un addendum care contine recomandarile pentru la raportul de evaluare, care de asemenea devine public.

Unul dintre mecanismele cu caracter permanent, care asigura realizarea unei evaluari a progreselor inregistrate, este cel al misiunilor tematice de evaluare la nivelul institutiilor publice de la nivel central si local. Acest mecanism a fost preluat din SNA 2012-2015, valoarea lui adaugata fiind recunoscuta la nivel international.

Informatii de background:

Procedura declararii cadourilor este prevazuta de Legea nr. 251/2004 privind unele masuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol in exercitarea mandatului sau a functiei. Conform acesteia, persoanele care au calitatea de demnitar public si cele care detin functii de demnitate publica, magistratii si cei asimilati acestora, persoanele cu functii de conducere si de control, functionarii publici din cadrul autoritatilor si institutiilor publice sau de interes public, precum si celelalte persoane care au obligatia sa-si declare averea, potrivit legii, au obligatia de a declara si prezenta la conducatorul institutiei, in termen de 30 de zile de la primire, bunurile pe care le-au primit cu titlu gratuit in cadrul unor activitati de protocol in exercitarea mandatului sau a functiei.

Protectia avertizorilor in interes public este reglementata de Legea nr. 571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati care semnaleaza incalcari ale legii. Legea prevede o serie de masuri privind protectia persoanelor care au reclamat ori au sesizat incalcari ale legii in cadrul autoritatilor publice, institutiilor publice si al altor unitati, savârsite de catre persoane cu functii de conducere sau de executie din autoritatile, institutiile publice si din alte unitati bugetare prevazute in cuprinsul Legii.

Functiile sensibile sunt reglementate de Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare. Conform standardului 2 din Ordin (Atributii, functii, sarcini), conducerea entitatii publice isi identifica functiile sensibile si functiile considerate ca fiind expuse, in mod special, la coruptie, si stabileste o politica adecvata de gestionare a personalului care ocupa astfel de functii”.


Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.