Ministerul Justitiei a anuntat dezbaterile pe tema Proiectului de Regulament privind constituirea Parchetului European
Data: 26 May 2017, 18:15 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1711 afisari
Ministerul Justitiei condus de ministrul Tudorel Toader (foto) a dat publicitatii vineri, 26 mai 2017, un comunicat privind reuniunea specialistilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, Directiei Nationale Anticoruptie, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Justitiei pentru consultari pe tema Proiectului de Regulament privind constituirea Parchetului European.
Iata comunicatul Ministerului Justitiei:
”Reuniune pe tema Proiectului de Regulament privind constituirea Parchetului European
Ministerul Justitei a gazduit vineri, 25 mai 2017, reuniunea specialistilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, Directiei Nationale Anticoruptie, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Justitiei pentru consultari pe tema Proiectului de Regulament privind constituirea Parchetului European. Reuniunea a fost condusa de prof. univ. dr. Tudorel TOADER, ministrul Justiţiei şi conf. univ. dr. Marieta SAFTA, secretar de stat in Ministerul Justiţiei.
In cadrul acestei intruniri au fost discutate aspecte vizand agrearea textului proiectului de Regulament privind constituirea Parchetului European, in contextul agendei Consiliului Justiţie şi Afaceri Interne (JAI) din perioada 8-9 iunie 2017, Luxembourg. Totodata, au fost analizati pasii necesari, pe plan normativ si administrativ, pentru ca Romania sa intruneasca cerintele operationalizarii Parchetului European.
Parchetul European va fi un organism al Uniunii Europene ce va actiona ca un parchet unic, cu competente de investigare, urmarire penala si trimitere in judecata a autorilor infractiunilor care aduc atingere bugetului UE. De asemenea, Parchetul European va exercita actiunea publica în legatura cu aceste infractiuni în fata instantelor competente ale statelor membre UE.
Noua structura investigativa va deveni operationala cu spirijinul a 17 state membre din Uniunea Europeana intre care se numara, pe langa Romania si Belgia, Bulgaria, Ungaria, Cipru, Cehia, Republica Elena, Finlanda, Franta, Germania, Lituania, Letonia, Luxemburg, Portugalia, Slovacia, Slovenia si Spania.
Informaţii de background
Principiile pe baza carora functioneaza Parchetul European
Independenta Parchetului European;
Respectarea drepturilor consacrate in Carta drepturilor fundamentale a UE;
Respectarea principiilor statului de drept si proportionalitatii;
Prevalenta regulamentului Parchetului European in relatia cu dreptul national al statelor membre; aplicarea dreptului national in masura in care un aspect nu este reglementat de regulamentul Parchetului European;
Impartialitatea investigatiilor si cautarea tuturor probelor relevante (incriminatorii sau dezincriminatorii);
Initierea si desfasurarea investigatiilor fara intarzieri nejustificate;
Cooperarea loiala indeosebi cu autoritatile nationale.
Istoricul infiinţarii Parchetului European
In 1995 a fost adoptata Conventia PIF (in vigoare din 2002), care urmareste protejarea prin mijloace de drept penal a intereselor financiare ale UE;
In 1999 a fost infiintat OLAF (Oficiul European de Lupta Antifrauda);
In 2001 Comisia Europeana a prezentat o Carte verde privind protectia intereselor financiare ale UE si infiintarea Parchetului European, cu scopul de a lansa dezbaterea publica pe aceasta tema;
Rezultatele consultarii publice au fost materializate intr-o prevedere specifica inclusa In Tratatul Constitutional de la Roma, semnat in 2004 (fara a intra in vigoare), care a devenit, apoi, art.86 TFUE;
Propunerea de regulament a Parchetului European a fost prezentata de Comisia Europeana in data de 17 iulie 2013”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii