ccf

LEGEA ADMINISTRATIEI PUBLICE – Motivarea CCR privind obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii administratiei publice locale nr.215/2001 si pentru abrogarea art.21 din Legea nr.213/1998 privind bunurile proprietate publica

Data: 06 November 2018, 11:30 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1115 afisari

Curtea Constitutionala a dat publicitatii motivarea Deciziei 581 din 20 septembrie 2018 privind solutionarea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea si completarea Legii administratiei publice locale nr.215/2001 si pentru abrogarea art.21 din Legea nr.213/1998 privind bunurile proprietate publica, obiectie formulata de Presedintele Romaniei.

In urma dezbaterilor, judecatorii constitutionali au admis obiectia de neconstitutionalitate formulata si au constatat ca Legea pentru modificarea si completarea Legii administratiei publice locale nr.215/2001 si pentru abrogarea art.21 din Legea nr.213/1998 privind bunurile proprietate publica este neconstitutionala, in ansamblul sau.

In motivarea obiectiei de neconstitutionalitate, autorul sesizarii a formulat deopotriva critici de neconstitutionalitate extrinseca si critici de neconstitutionalitate intrinseca. Astfel, sub aspect extrinsec, s-a sustinut in esenta ca legea criticata a fost adoptata cu incalcarea prevederilor art.61 alin. (2) coroborate cu cele ale art.75 din Constitutie. In dezvoltarea acestei afirmatii s-a aratat ca, in sedinta din data de 11 decembrie 2017, Camera Deputatilor, ca prima Camera sesizata, a adoptat legea dedusa controlului de constitutionalitate in forma propusa de initiatori. In sedinta din data de 20 iunie 2018, Senatul, in calitate de Camera decizionala, a adoptat legea criticata intr-o forma substantial diferita, ca urmare a aprobarii raportului comisiilor sesizate in fond, prin care au fost admise 6 amendamente. Astfel, in sesizare s-a aratat ca au fost introduse in forma adoptata de Senat noi dispozitii referitoare la realizarea inventarului bunurilor ce alcatuiesc domeniul public al unitatii administrativ-teritoriale, dar si aspecte legate de concesiunea terenurilor din domeniul privat al unitatilor administrativ-teritoriale. Au fost insa eliminate prevederile care vizau procedurile si circuitul documentelor necesare in procesul de adoptare a hotararilor consiliului local.

Extras din decizia CCR:

 

Citește continuarea pe Monitorul Justiției

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.