Inlocuirea lui Augustin Lazar a intrat in linie dreapta

Data: 14 March 2019, 12:48 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1063 afisari

Inlocuirea lui Augustin Lazar (foto) in functia de Procuror General a intrat in linie dreapta.


Ministerul Justitiei a publicat miercuri, 13 martie 2019, cerintele pentru procurorii care vor sa acceada la conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Atentie: nu este vorba despre revocarea lui Augustin Lazar, intrucat procedura declansata in octombrie de catre ministrul Justitiei Tudorel Toader a fost blocata de presedintele Klaus Iohannis. In schimb, MJ a publicat miercuri cerintele pentru ocuparea primului fotoliu din PICCJ in contextul in care mandatul de Procuror General al lui Lazar expira pe data de 28 aprilie 2019.

Comunicatul complet al Ministerului Justitiei:

Ministerul Justitiei organizeaza, la sediul sau din Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, cod 050741, in perioada 13.03.2019 - 5.04.2019, selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerii de numire pentru functia de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, vacanta incepand cu data de 28 aprilie 2019.

Selectia se desfasoara in conditiile prevazute de art. 54 alin. (1) si alin. (1/1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in acest scop fiind intocmite Standardele de organizare si desfasurare a selectiei candidatilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Standardele de evaluare a interviului sustinut in cadrul selectiei candidatilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, anexate.

Candidatii pot depune cereri de inscriere, pana la data de 28 martie 2019 (inclusiv), ora 17,30 la Directia resurse umane din Ministerul Justitiei din Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, etajul 2 camera 6.

Cererile vor fi insotite de urmatoarele inscrisuri:

a) declaratiile prevazute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, care se depune atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Proiectul se va incadra intr-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depasi 10 pagini. Planul si anexele vor fi redactate cu caractere de marimea 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 randuri;

c) un curriculum vitae al candidatului, conform modelului comun european;

d) minimum 10 lucrari intocmite de candidat in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea;

e) ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a candidatului participant la selectie;

f) orice alte inscrisuri relevante.

Lista persoanelor care indeplinesc conditiile legale de participare la selectie si programarea interviului se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 29 martie 2019.

Candidatii participanti la selectie vor sustine, in perioada 3-4 aprilie 2019, un interviu cu ministrul justitiei care consta in:

a) sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, sub urmatoarele aspecte:

- prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;

- identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati in activitatea unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora;

- propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;

- compatibilitatea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere, intocmit de candidatul participant la selectie cu rolul si functiile Ministerului Public;

b) verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand, in esenta, capacitatea de organizare, asumarea responsabilitatilor, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa in modernizarea managementului unitatii/structurii, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare, capacitatea si disponibilitatea de a lucra in echipa si de a colabora cu colegii;

c) prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;

d) prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;

e) verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care participa la selectie.

f) verificarea aspectelor legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de candidatul participant la selectie.

In cadrul interviului, ministrul justitiei este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justitiei.

In vederea asigurarii transparentei, audierea candidatilor se transmite in direct, audiovideo, pe pagina de internet a Ministerului Justitiei, se inregistreaza si se publica pe pagina de internet a ministerului.

Rezultatele selectiei se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 5 aprilie 2019.

Propunerea ministrului justitiei va fi inaintata Sectiei pentru Procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, in vederea obtinerii avizului urmand ca, dupa obtinerea acestuia, ministrul justitiei sa inainteze propunerea Presedintelui Romaniei, in vederea numirii in functia de conducere de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Calendarul aprobat va putea suferi modificari in functie de numarul candidatilor inscrisi”.

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.