Informare de la CSM
Data: 07 June 2018, 16:34 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1937 afisari
Consiliul Superior al Magistraturii condus de judecatoarea Simona Marcu (foto) anunta ca prelucreaza date cu caracter personal in scopul exercitarii atributiilor prevazute de lege, care vizeaza administrarea justitiei si gestionarea resurselor umane. Potrivit unui comunicat de presa, datele cu caracter personal sunt destinate utilizarii de catre Consiliul Superior al Magistraturii.
In situatia personalului din sistemul justitiei a carui cariera este gestionata de Consiliul Superior al Magistraturii datele sunt comunicate, in conditiile legii, dupa caz, institutiilor publice cu atributii in ceea ce priveste acest personal, institutiilor de invatamant, institutiilor publice si altor entitati cu care Consiliul colaboreaza in vederea indeplinirii unei atributii legale, tertilor care formuleaza cereri intemeiate pe Legea nr. 544/2001, in masura in care datele intra in categoria celor de interes public, precum si persoanelor care acceseaza pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, in cazul informatiilor/materialelor care se publica pe site-ul Consiliului in temeiul unei obligatii legale.
CSM mai precizeaza ca “in vederea identificarii in sistemul informatic al institutiei a tuturor solicitarilor unei persoane adresate Consiliului (alta decat un judecator, procuror sau magistrat-asistent, pentru care Consiliul detine deja datele necesare), masura necesara pentru solutionarea in conditii optime a eventualelor cereri prin veti intelege sa va exercitati drepturile prevazute de Regulamentul nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE adoptat de catre Parlamentul European si Consiliul Uniunii Europene, va recomandam ca in solicitarile pe care le adresati Consiliului sa precizati alaturi de nume, prenume, domiciliu si alte date de contact (telefon, email, fax, daca exista) si numele anterior, daca este cazul, si prenumele tatalui”.
Potrivit CSM, furnizarea in cerere a datelor suplimentare de mai sus este la libera apreciere a fiecarei persoane si reprezinta consimtamantul ca aceste date sa fie prelucrate in scopul indeplinirii atributiilor legale aferente solutionarii cererilor. Nefurnizarea datelor suplimentare mentionate mai sus nu impiedica solutionarea cererii.
Comunicatul CSM:
"Temeiul juridic al prelucrarilor de date realizate de Consiliu este reprezentat de urmatoarele acte normative:
Constitutia Romaniei, republicata;
Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata, cu modificarile ulterioare;
Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea si al personalului care functioneaza in cadrul Institutului National de Expertize Criminalistice, cu modificarile si completarile ulterioare;
Ordonanta Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
Legea nr. 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative, cu modificarile si compeltarile ulterioare;
Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;
Regulamentele adoptate de Consiliul Superior al Magistraturii in aplicarea Legii nr. 303/2004, Legii nr. 304/2004 si Legii nr. 317/2004, care pot fi gasite la urmatorul link: https://www.csm1909.ro/274/Legislatie.
Datele cu caracter personal sunt destinate utilizarii de catre Consiliul Superior al Magistraturii. In situatia personalului din sistemul justitiei a carui cariera este gestionata de Consiliul Superior al Magistraturii datele sunt comunicate, in conditiile legii, dupa caz, institutiilor publice cu atributii in ceea ce priveste acest personal, institutiilor de invatamant, institutiilor publice si altor entitati cu care Consiliul colaboreaza in vederea indeplinirii unei atributii legale, tertilor care formuleaza cereri intemeiate pe Legea nr. 544/2001, in masura in care datele intra in categoria celor de interes public, precum si persoanelor care acceseaza pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, in cazul informatiilor/materialelor care se publica pe site-ul Consiliului in temeiul unei obligatii legale.
Durata de stocare a datelor cu caracter personal difera in functie de obiectul documentului in care sunt utilizate datele, documente pentru care Nomenclatorul arhivistic privind gruparea documentelor proprii in unitati arhivistice, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 444/2006, prevede diferite termene de pastrare. Nomenclatorul poate fi accesat la adresa http://old.csm1909.ro/csm/linkuri/20_04_2012__48573_ro.pdf.
In ceea ce priveste datele cu caracter personal referitoare la concursurile si examenele organizate de Consiliu, stergerea acestora de pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii se realizeaza dupa implinirea termenului de un an de la validarea rezultatelor examenului/concursului.
Referitor la datele cu caracter personal incluse in declaratiile de avere si de interese gestionate de Consiliul Superior al Magistraturii, aceste declaratii sunt sterse de pe pagina de internet a Consiliului la 3 ani de la eliberarea din functie a persoanelor vizate.
Stergerea inregistrarilor care cuprind datele cu caracter personal obtinute prin intermediul sistemului de supraveghere video instalat la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii se face dupa 30 de zile, cu exceptia cazurilor temeinic justificate, cand aceasta durata poate fi depasita numai cu aprobarea secretarului general.
Conform Regulamentului nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE beneficiati de urmatoarele drepturi:
dreptul de acces la propriile date cu caracter personal;
dreptul la rectificare;
dreptul la stergerea datelor ('dreptul de a fi uitat');
dreptul la restrictionarea prelucrarii;
dreptul la opozitie;
dreptul de a depune o plangere in fata Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal;
dreptul de retragere a consimtamantului in orice moment, atunci cand prelucrarea se bazeaza pe art. 6 alin. (1) lit. a) sau art. 9 alin. (2) lit. a) din Regulament, fara a afecta legalitatea prelucarii efectuate pe baza consimtamantului inainte de retragerea acestuia.
Daca furnizarea datelor cu caracter personal reprezinta o obligatie legala sau contractuala sau o obligatie necesara pentru incheierea unui contract, refuzul furnizarii acestor date catre Consiliul Superior al Magistraturii atrage imposibilitatea solutionarii cererii adresate Consiliului, precum si a incheierii sau executarii contractului.
Date referitoare la responsabilul cu protectia datelor desemnat la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii: telefon - 021 311 69 26, interior 2041, email – dcp@csm1909.ro”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii