Guvernul infiinteaza comisii de insolventa la nivel central si teritorial
Data: 17 January 2016, 09:03 | autor: C.G. | 0 comentarii | 1588 afisari
Guvernul Romaniei a adoptat, miercuri 13 ianuarie 2016, Hotararea pentru constituirea Comisiilor de insolventa la nivel central si teritorial, aceasta fiind una dintre etapele incluse in Planul de actiune al implementarii Legii privind procedura insolventei persoanelor fizice.
Potrivit unui comunicat de presa emis de institutia Guvernului, la nivel central, Comisia de insolventa va avea cinci membri titulari si cinci supleanti, numiti pentru un mandat de trei ani, iar la nivel teritorial vor fi constituite 42 de comisii de insolventa, formate din reprezentanti ai Ministrului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Ministerului Finantelor Publice si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Comunicatul de presa:
„Guvernul a adoptat Hotararea prin care se vor constitui Comisiile de insolventa la nivel central si teritorial, una dintre etapele incluse in Planul de actiune al implementarii Legii privind procedura insolventei persoanelor fizice.
Comisia de insolventa la nivel central va avea cinci membri titulari si cinci supleanti, numiti pentru un mandat de trei ani, in maximum 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a actului normativ adoptat astazi. Acestia vor fi desemnati de catre Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Justitiei, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Oficiul National al Registrului Comertului si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
Sedintele Comisiei de insolventa la nivel central se desfasoara trimestrial sau ori de cate ori este nevoie, iar activitatea este sprijinita de catre un aparat tehnic format din sase angajati. Principalele responsabilitati ale acestei comisii sunt:
- Intocmeste si actualizeaza, cel putin de doua ori pe an, lista administratorilor procedurii si lichidatorilor pentru procedura insolventei persoanelor fizice, precum si a evaluatorilor din corpul propriu, cel putin bianual;
- Intocmeste, cu sprijinul aparatului tehnic si aproba prin decizie a presedintelui, criteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil si propune presedintelui publicarea anuala a criteriilor actualizate;
- Intocmeste, cu sprijinul aparatului tehnic, si aproba prin decizie a presedintelui, criteriile pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor si ale familiilor lor, cu luarea in considerare a Legii si a Legii locuintei;
- Intocmeste, cu sprijinul aparatului tehnic, si aproba prin decizie a presedintelui, formularul tipizat de cerere pentru deschiderea procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare, precum si alte formulare necesare pentru implementarea Legii;
- Elaboreaza structura si curricula de formare profesionala a membrilor comisiilor de insolventa si a aparatului tehnic;
- Elaboreaza ghiduri, studii si statistici privind aplicarea procedurilor prevazute de lege si organizeaza actiuni si/sau campanii de informare a publicului.
La nivel teritorial, vor fi constituite 42 de comisii de insolventa, formate din reprezentanti ai Ministrului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Ministerului Finantelor Publice si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Membrii comisiilor de insolventa la nivel teritorial urmeaza cursuri de specializare in insolventa persoanei fizice, precum si in alte domenii relevante pentru aplicarea acestei proceduri, in 3 luni de la desemnare, precum si cursuri de formare continua. Activitatea acestor comisii va fi sprijinita de un aparat tehnic.
Comisiile de insolventa la nivel teritorial vor avea, in principal, urmatoarele responsabilitati:
- Indeplinesc atributiile prevazute de lege in sarcina comisiei;
- Verifica, din oficiu sau la sesizarea administratorului procedurii sau a oricarui creditor, daca debitorul prin actiunea sau omisiunea lui pune in pericol executarea planului de rambursare;
- Transmite comisiei de insolventa la nivel central propuneri in vederea modificarii si/sau completarii normelor legislative, pentru elaborarea de ghiduri, studii, statistici privind aplicarea prevederilor legale si contribuie la actiuni sau campanii de informare publica pentru a facilita accesul debitorilor la procedurile acestei Legii privind insolventa persoanelor fizice.
Prin aparatul tehnic, Comisiile de insolventa la nivel teritorial are si atributii legate de:
- Punerea la dispozitia debitorilor a formularului de cerere pentru deschiderea procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare si acordarea de sprijin in vederea completarii;
- Primirea si inregistrarea cererilor debitorilor pentru deschiderea procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor, precum si cele referitoare la aplicarea procedurii simplificate de insolventa.
- Verificarea executarii planului de rambursare de catre debitor, pe baza rapoartelor de informare intocmite de administrator, pe care le supune avizarii comisiei.
Informatii suplimentare:
In sedinta din 23 decembrie 2015, Guvernul a adoptat prorogarea cu un an a termenului de intrare in vigoare a Legii nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, respectiv, pana la 31 decembrie 2016.
In 28 decembrie 2015, Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a prezentat Planul de actiune al implementarii Legii privind procedura insolventei persoanelor fizice, ce contine masurile necesare pentru pregatirea implementarii acestei legi, etapele, termenele de realizare si responsabilii.
Proiectul de Hotarare de Guvern poate fi consultat la adresa: http://anpc.ro/articol/731/autoritatea-nationala-pentru-protectia-consumatorilor-publica-forma-actuala—a-proiectului-de-hg-privind-constituirea-comisiilor-de-insolventa-la-nivel-central-si-teritorial--ce-implica-o-serie-de-observatii-rezultate-din-procesul-de-consultare-publica-si”.
foto: Dacian Ciolos, prim-ministru al Guvernului Romaniei
sursa foto: www.romania-actualitati.ro
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii