GRECO si MONEYVAL vor sa faca legea in Romania
Data: 06 March 2019, 12:04 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1164 afisari
Directia Nationala Anticoruptie tine cu orice pret sa arate ca Romania a legiferat de capul ei, fara acordul organismelor europene. Intr-un comunicat din 5 martie 2019, Directia condusa prin delegare de procurorul Calin Nistor (foto) transmite ca Secretariatul Executiv al GRECO – Grupul Statelor impotriva Coruptiei si Comitetul MONEYVAL, ambele organisme din cadrul Consiliului Europei, au transmis intr-un raspuns DNA ca nu au fost consultate ori informate de catre autoritatile romane asupra adoptarii OUG 7/2019 privind modificarea legilor Justitiei.
Practic, GRECO si MONEYVAL se plang ca nu au fost consultate pe modificarea Legile Justitiei, in condititiile in care nu acesta este atributul lor, iar in ce ii priveste pe reprezentatii GRECO, acestia tin sa precizeze ca "situatia creata ca urmare a adoptarii Ordonantei 7/2019 va fi avuta in vedere la urmatorul raport de evaluare al GRECO ce va fi discutat la reuniunea din 17-21 iunie 2019".
Chiar si asa, conform comunicatului DNA, in scrisoarea pe care au transmis-o conducerii Directiei Nationale Anticoruptie, reprezentantii GRECO si MONEYVAL atrag atentia asupra unor modificari facute prin OUG 7/2019, exprimandu-si in acelasi document si, atentie, opinia ca Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie trebuie desfiintata.
Comunicatul DNA:
"Secretariatul Executiv al GRECO – Grupul Statelor impotriva Coruptiei si cel al Comitetului MONEYVAL (Comitet de experti pentru evaluarea masurilor de combatere a spalarii banilor), ambele organisme din cadrul Consiliului Europei, sustin ca nu au fost consultate ori informate de catre autoritatile romane asupra adoptarii OUG 7/2019 privind modificarea legilor Justitiei.
Intr-o scrisoare de raspuns adresata conducerii Directiei Nationale Anticoruptie, reprezentantii GRECO si MONEYVAL atrag atentia asupra unor recomandari anterioare, in sensul in care numirea judecatorilor si a procurorilor in functii de conducere trebuie facuta pe baza unor criterii adecvate, clare si obiective, luand in considerare experienta si rezultatele obtinute si, de asemenea, isi intaresc opinia ca nou infiintata Sectie pentru investigarea infractiunilor din justitie trebuie desfiintata.
In acelasi document, se reafirma ingrijorarea privind utilizarea excesiva a procedurii de legiferare prin ordonante de urgenta.
Romania este membru al GRECO din anul 1999 si incepand din 2017 face obiectul unei evaluari ad hoc din partea organizatiei, ca urmare a modificarilor succesive din ultima perioada aduse cadrului care reglementeaza legislatia din domeniul justitiei.
Reprezentantii GRECO sustin ca situatia creata ca urmare a adoptarii Ordonantei 7/2019 va fi avuta in vedere la urmatorul raport de evaluare al GRECO ce va fi discutat la reuniunea din 17-21 iunie 2019.
Amintim ca, urmare a sedintei procurorilor DNA, intruniti in Adunare generala la data de 26 februarie 2019, in temeiul Hotararii nr. 95/20.02.2019 a Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, s-a decis, intre altele sesizarea reprezentantilor GRECO – Grupul Statelor impotriva Coruptiei si a Comitetului MONEYVAL (Comitet de experti pentru evaluarea masurilor de combatere a spalarii banilor), ambele organisme din cadrul Consiliului Europei, cu privire la modul in care OUG nr. 7/2019 va afecta eficienta organelor de urmarire penala din perspectiva infractiunilor de combaterii coruptiei si a spalarii banilor".
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii