Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor cere demiterea ministrului Justitiei Tudorel Toader: "A incercat si incearca sa ascunda efectele negative ale recursului compensatoriu, o gratiere mascata, de care au beneficiat deja cateva mii de infractori"
Data: 24 May 2018, 12:58 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1518 afisari
Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor, condusa de Sorin Dumitrascu, cere demiterea lui Tudorel Toader (foto) din functia de ministru al Justitiei. FSANP il acuza pe Tudorel Toader ca submineaza penitenciarele si ca in mandatul sau de ministru al Justitiei, pana in acest moment, s-a dovedit incapabil sa gestioneze sistemul penitenciar, refuzand in mod constant dialogul cu reprezentatii ANP.
Presedintele Federatiei Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor sustine totodata ca ministrul Justitiei, Tudorel Toader, incerca sa ascunda un dezastru care a facut posibil ca in prezent mii de infractori sa se afle in libertate "sub pretextul unei imbunatatiri a conditiilor din penitenciare care nu se realizeza decat la nivel declarativ".
Mai exact, sustine Sorin Dumitrascu de la Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor, Tudorel Toader "a incercat si incearca sa ascunda efectele negative ale recursului compensatoriu, o gratiere mascata, de care au beneficiat deja cateva mii de infractori, care deja au inceput sa revina in penitenciare".
Anuntul Federatiei Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor:
"Mandatul Toader la Justitie: Mai multi infractori pe strazi, zero reforma
10 motive pentru care Tudorel Toader ar trebui demis
Azi, 24 mai 2018, incepand cu ora 07.45, vom fi in fata Ministerului Justitiei pentru declaratii in legatura cu practicile abuzive ale ministrului Tudorel Toader care, dupa ce i-am cerut demisia pentru incompetenta, ne discrimineaza si incearca sa ne elimine din cadrul de dialog social.
Asta explica de ce Ministerul Justitiei a anuntat o intalnire cu sindicatele reprezentative pentru 24 mai 2018, in intervalul orar 08.00 - 10.00, refuzand sa invite si organizatia noastra, declarata reprezentativa prin sentinta definitiva si irevocabila de catre Tribunalul Bucuresti, dupa verificarea indeplinirii conditiilor legale.
Insistam, deci, cu solicitarea ca Tudorel Toader sa fie demis din functia de ministru al justitiei, chiar daca nu ne facem iluzii ca se va intampla curand. Pentru un Guvern pentru care uzul limbii romane este o provocare, discutiile despre etica si profesionalism sunt deja limbi straine. Motive pentru demitere, insa, sunt destule. Astfel:
1.I-am cerut ministrului Justitiei sa rezolve problemele sistemului penitenciar si i-am propus si solutii, dupa ce la primele proteste ale personalului a constatat ca exista penitenciare si s-a si deplasat rapid la cel mai apropiat pentru o sesiune foto. Au mai fost ceva vizite, si cam atat. Nici macar una dintre cele 12 probleme n-a fost rezolvata.
2.Ulterior, cand a devenit evident ca ministrul justitiei submineaza penitenciarele desi vorbeste despre modernizare, l-am criticat pentru reducerea la jumatate a investitiilor, obligarea angajatilor la munca fara plata si blocarea sistematica a proiectelor de dezvoltare la stadiul de propunere.
3.Cand au fost incercari de dezinformare am fost nevoiti sa-l corectam pe ministrul Toader. A incercat si incearca sa ascunda efectele negative ale recursului compensatoriu, o gratiere mascata, de care au beneficiat deja cateva mii de infractori, care deja au inceput sa revina in penitenciare.
4.Desi a incercat sa nege ulterior sumele avansate, lucreaza la un proiect scandalos de premiere a infractorilor cu cate 5 - 8 Euro pentru fiecare zi de detentie. Totalul efortului financiar pentru bugetul de stat va fi de peste 500 de milioane de Euro. Victimele nu primesc nicio despagubire.
5.L-am contrazis si cand a incercat sa dezinformeze in legatura cu evacuarea unor corpuri de cladire din penitenciare. Stia ca acestea risca sa se prabuseasca in timp ce dansul se ocupa de corespondenta acoperitoare cu sefii de la penitenciare. Cele 22 de lucrari “in executie”, dintr-o lista de 137 de pretinse investitii, sunt 12 in realitate.
6.Sefii penitenciarelor au fost vasalizati efectiv prin blocarea tuturor concursurilor de ocupare a functiilor de conducere, unele anuntate inca din decembrie 2016. Numirile s-au facut pe cate sase luni, ministrul prelungindu-le personal celor care s-au dovedit ascultatori. Ceilalti au fost inlaturati din functii fara nicio explicatie.
7.Statutul politistului de penitenciare l-a negociat de unul singur confundand dialogul social cu deciziile unilaterale prin care a respins majoritatea propunerilor sindicale. Motiv pentru care am si dezavuat recent incercarea de a frauda inca o data dialogul social, ministrul pretinzand in declaratii publice ca ar avea acordul sindicatelor pe acest proiect.
8.L-am criticat pe ministrul Toader pentru ca a musamalizat cazurile de coruptie de la Poarta Alba, unde sefi dovediti in urma unor controale ca au favorizat infractori-vip oferindu-le conditii mai bune si facilitandu-le liberarea anticipata, au fost pastrati in continuare in functii si ajutati sa se pensioneze.
9.Ministrul Justitiei a promis plata orelor suplimentare pentru angajatii din penitenciare. Nu s-a tinut de cuvant, desi s-a angajat acum 6 luni ca problema se rezolva in 2 saptamani. In continuare, cele peste 1 milion de ore suplimentare sunt neplatite, iar plata pentru viitor e incerta. A mai promis si dialog "in fiecare luni, a fiecarei luni". A uitat rapid.
10.Ministrul Justitiei ne discrimineaza pentru ca avem o pozitie activa in apararea si promovarea drepturilor si intereselor profesionale ale membrilor nostri de sindicat si pentru ca am contestat deciziile politice privind premierea infractorilor si gratierea mascata. Ceea ce vom continua sa facem.
Lista poate continua. Ne oprim insa aici. Un ministru care s-a dovedit incapabil sa gestioneze sistemul penitenciar refuza dialogul si, efectiv, incearca sa ascunda un dezastru. Avem cateva mii de infractori liberi pe strada sub pretextul unei imbunatatiri a conditiilor din penitenciare care nu se realizeza decat la nivel declarativ."
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii