Federatia Nationala Sindicala „Lex Just” trage un semnal de alarma privind gravele probleme cu care se confrunta personalul auxiliar din instante si parchete si anunta ca ar putea declansa greva nationala
Data: 03 July 2016, 09:06 | autor: C.G. | 0 comentarii | 1760 afisari
Federatia Nationala Sindicala „Lex Just”, condusa de Viorel Bratu, a emis un comunicat de presa prin intermediul caruia trage un semnal de alarma privind problemele cu care se confrunta personalul auxiliar din instante si parchete. Reprezentantii Federatiei anunta ca ar putea declansa greva nationala, in semn de riposta fata de „lipsa totala de implicare a Ministerului Justitiei” in rezolvarea acestor probleme si fata de „lipsa totala de dialog a ministrului justitiei Raluca Pruna”.
Comunicatul:
„Federatia Nationala Sindicala 'Lex Just', federatie reprezentativa national la nivel de ramura – justitie, afiliata la Blocul National Sindical, doreste sa aduca la cunostinta diverselor categorii de personal si persoane care isi desfasoara activitatea in Justitie si in legatura cu aceasta, problemele grave cu care se confrunta personalul auxiliar al instantelor si parchetelor de pe langa acestea, prin prezentarea evolutiei politicii Ministerului de Justitie fata de aceaste categorii de personal.
In anul, de gratie 2010, la nivelul Ministerului de Justitie s-a constituit, prin ordinul ministrului Predoiu, un colectiv de lucru care urma sa redacteze un proiect de statut care sa indeplineasca cerinte de modernitate, ierarhizare corespunzatoare a diferitelor categorii de personal, stabilirea clara a atributilor ce revin grefierilor din instante si parchete, punerea in acord a sarcinilor si responsabilitatilor acestora cu institutia grefierilor europeni.
De la inceput Ministerul de resort a numit in comisie persoane care nu doreau decat impunerea propriei viziuni cu privire la personal si mai putin amendarea de catre sindicate a acestui statut, in acesta directie actionand dictatorial secretarii de stat de la acea vreme Alina Bica si Lidia Barac, care au inaintat parlamentului un proiect de statut dupa chipul si asemanarea lor, fara o consultare serioasa a reprezenantilor sindicatelor.
Proiectul de Statut odata ajuns in Comisia Juridica a Camerei Deputatilor a fost supus incercarilor de amendare, de catre deputati impreuna cu sindicatele, demersuri care nu s-au concretizat din cauza celor doua reprezentante, de frunte, ale ministerului. Trebuie sa amintim aici ca unul dintre liderii sindicali ai federatiei noastre a fost chemat, de secretarul de stat Alina Bica, supus unor umilinte si amenitari incredibile, pentru ca si-a permis sa propuna amendamente in acea comisie.
Odata ajuns la Senat proiectul legislativ a fost supus modificarilor in functie de viziunea ministrilor care s-au perindat pe la conducerea acestui minister, aruncand gestionarea carierei profesionale a grefierilor de la Ministerul Justitiei la C.S.M. si invers sau impartind aceste atributii, intre cele doua institutii pentru ca toata lumea sa fie multumita, adica ei, federatile reprezentative neintelegand ce cauta C.S.M.-ul in acesta ecuatie deoarece acesta se ocupa exclusiv de cariera magistratilor, conform Constitutiei.
In acest rastimp reprezentantii federatiei noastre au avut intalniri cu expertii Mecanismului de Cooperare si Verificare sperand sa obtina sprijinul prin introducerea, in raportul anual, a necesitatii adoptarii unei legislatii conforme cu cerintele Uniunii Europene, aspect care nu s-a concretizat.
Au fost purtate discutii cu reprezentantii sindicatelor din Franta carora le-am facut cunoscut aspectul potrivit caruia acest proiect s-a modificat si amendat timp de sase ani, raspunsul fiind unul care trebuie sa dea de gandit conducerii M.J. 'Acesta este nivelul sistemului de justitie din tara dumneavoastra'.
Odata ajunsi la raportul final al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei au fost adoptate amendamentele propuse de senatori si federatile reprezentative aspect care a dus la nesustinerea de catre Ministerul de Justitie, prin reprezentantul acestuia, secretarul de stat Florin Motiu, a proiectului de statut, intrebandu-ne daca acest domn a uitat de principiul separatiei puterilor in stat si de faptul ca atributul de legiferare este dat de Constitutie, Parlamentului Romaniei.
Proiectul de lege a fost supus discutiei plenului Senatului Romaniei unde reprezentantul Ministerului de Justitie a combatut cu toata puterea forma finala, creand impresia ca adoptarea acestuia ar fi un adevarat dezastru pentru sistemul de Justitie, din discutiile avute cu senatorii P.N.L. rezultand faptul ca acesta a facut un puternic lobby pe langa grupul parlamentar P.N.L. pentru a influenta votul final, aspect concretizat prin luarea de cuvant a doamnei senator Mariana Campeanu care a uitat ca sindicatele afiliate Federatiei Sindicala Nationala 'Lex Just' sunt parte ale Uniunii Social-Liberale de constituire a Consiliului National al Societatii Civile incheiat in data de 13.07.2012.
Prin neadoptarea proiectului de statul s-a creat o stare de nemultumire generala in randul personalului, mai ales prin faptul ca noul Statul prevedea aliminarea conditiei de varsta la acordarea pensiei de serviciu, clarifica situatia celor care s-au pensionat pe caz de boala si nu au vechimea completa, se elimina discrepanta dintre grefierii arhivari si ceilalti grefieri, se infiintau functii noi (grefierul judiciar, grefierul principal) care aveau atributii bine definite, creandu-se posibilitatea unei evolutii profesionale predictibile, toate acestea cu un impact financiar minim.
In aceeasi ordine de idei va mai supunem atentiei si faptul ca Ministerul de Justitie nu a dorit negocierea si adoptarea contractului colectiv de munca la nivel de ramura manifestand o indiferenta perpetua indiferent de cine s-a aflat la conducerea acestui minister.
In ceea ce priveste legea salarizarii, reprezentantilor sindicatelor le-au fost refuzate constant orice forme de negociere, creandu-se discrepante majore intre diferitele categorii de personal.
Analizand evolutia relatilor din ultimi ani pe care le au reprezentantii legitimi ai personalului din Justitie cu cei care conduc acest minister nu putem trage decat o concluzie sumbra 'politica Ministerului de Justitie este orientata impotriva propriului personal!'.
Avand in vedere lipsa totala de implicare a Ministerului de Justitie in rezolvarea gravelor probleme cu care se confrunta personalul auxiliar din cadrul instantelor si parchetelor, lipsa totala de dialog a ministrului justitiei Raluca Pruna, care a refuzat constant de la numire sa si pana in prezent orice forma de dialog precum si dezinteresul manifestat in rezolvarea problemelor intampinate, stimati colegi trebuie sa dam o riposta ferma acestor tortionari ai sistemului de justitie, prin blocarea activitatii instantelor si parchetelor”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii