Doua ONG-uri ii desfiinteaza pe boicotistii CSM
Data: 09 October 2019, 19:04 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1215 afisari
Doua organizatii non-guvernamentale ii desfiinteaza pe acei membri ai Consiliului Superior al Magistraturii care boicoteaza sedintele de plen unde trebuie sa fie validata procuroarea Adina Florea la conducerea SIIJ.
Este vorba despre Asociatia Magistratilor din Romania – condusa de judecatoarea Andreea Ciuca (foto dreapta) – si de Asociatia Judecatorilor pentru Apararea Drepturilor Omului – prezidata de judecatoarea Florica Roman (foto stanga).
AMR si AJADO subliniaza ca prin comportamentul lor, boicotistii din CSM incalca Legea nr. 317/2004 privind organizarea si functionarea Consiliului, care ii obliga sa isi indeplineasca permanent obligatiile de serviciu.
Comunicatul AMR-AJADO:
„Asociatia Magistratilor din Romania (AMR) si Asociatia Judecatorilor pentru Apararea Drepturilor Omului (AJADO) condamna blocarea, de catre unii membrii ai Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), a desfasurarea activitatii Plenului CSM, ceea ce conduce la impiedicarea adoptarii unor hotarari cu privire la subiecte de o importanta majora pentru independenta si functionarea eficienta a justitiei, pentru statutul judecatorilor si procurorilor.
Solicitam explicatii publice de la membrii CSM care au absentat repetat de la sedintele Plenului, intrucat calitatea de judecatori si procurori in care am votat componenta Consiliului ne indreptateste la un asemenea demers, creandu-le, in acelasi timp, membrilor CSM obligatia fata de noi de a explica imprejurarile care le justifica absenta de la indeplinirea obligatiilor constitutionale si legale ce le revin.
Potrivit art. 1 alin. 2 din Legea nr. 317/2004, Consiliul Superior al Magistraturii este independent si se supune in activitatea sa numai legii, iar membrii CSM raspund in fata judecatorilor si procurorilor pentru activitatea desfasurata in exercitarea mandatului.
Potrivit art. 23 din Legea nr. 317/2004, CSM functioneaza ca organ cu activitate permanenta, ceea ce inseamna ca activitatea membrilor Consiliului in Consiliu este prioritatea lor absoluta, si nu alte activitati.
AMR si AJADO fac trimitere expresa la punerea piedicilor in activitatea CSM de catre unii membri alesi, la faptul ca in data de 8 octombrie 2019 a fost a cincea oara cand Plenul CSM nu s-a putut intruni din lipsa de cvorum, iar pe ordinea de zi a sedintei s-au aflat puncte referitoare la validarea rezultatelor concursului pentru numirea procurorului sef al Sectiei pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie (SIIJ), organizat in perioada 15 mai - 18 iunie 2019, numirea candidatului admis in functia de procuror sef al SIIJ, validarea rezultatelor concursului pentru numirea procurorilor cu functii de executie din cadrul SIIJ, desfasurat in perioada 11 aprilie - 15 iunie 2019 si numirea in functie a candidatilor declarati admisi.
Subiectele de pe ordinea zi, mai sus enuntate, au constituit puncte ale ordinii de zi si in sedintele Plenului CSM din datele de 20 iunie 2019, 24 iunie 2019, 1 iulie 2019, 3 iulie 2019, 17 septembrie 2019. Pentru primele patru sedinte nu a existat o ordine de zi solutionata fiindca, din lipsa cvorumului legal, sedintele nu s-au putut desfasura, iar la data de 17 septembrie 2019 s-a hotarat, cu 10 voturi „pentru” si 9 voturi „impotriva”, amanarea discutarii punctelor de pe ordinea de zi vizand SIIJ.
Inca o data, in data de 8 octombrie 2019, nu exista ordine de zi solutionata pentru sedinta Plenului, intrucat, din nou, unii membri alesi ai CSM nu s-au prezentat la sedinta legal convocata.
Sintetizand, de 6 ori pe ordinea de zi a Plenului CSM a fost validarea rezultatelor unor concursuri desfasurate conform art. 88/3-88/5 din Legea nr. 304/2004 - prevederi care au trecut de controlul de constitutionalitate -, demers in cadrul caruia membrii Plenului CSM au competente legale clare privind validarea concursului.
Este imperativ, asadar, ca opinia publica, judecatorii si procurorii sa primeasca explicatii concrete din partea membrilor CSM, de ce considera ca participarea la alte activitati, neintreruperea concediului de odihna ori alte motive similare sunt mai importante decat lasarea unei structuri de parchet fara procuror sef si fara procurori care trebuie numiti de Plenul CSM, ca urmare a concursurilor desfasurate conform legii.
In acelasi context, al absentelor repetate ale unor membri alesi ai CSM de la sedintele Plenului, se impune a fi subliniat si pericolul pentru buna functionare a justitiei, reprezentat de imprejurarea ca, abia la data de 17 septembrie 2019, Plenul CSM a hotarat organizarea concursului de admitere la Institutul National al Magistraturii, conform unui calendar aprobat in acest scop, dupa ce acest punct s-a aflat si pe ordinea de zi a sedintelor Plenului Consiliului din datele de 1 iulie 2019 si 3 iulie 2019.
De asemenea, abia in data de 17 septembrie 2019, Plenul CSM a aprobat Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, dupa ce acest punct a fost pe ordinea de zi a sedintelor din datele de 20 iunie 2019, 24 iunie 2019, 1 iulie 2019 si 3 iulie 2019.
Aceasta stare de lucruri s-a creat cu toate ca la nivelul CSM se cunoaste situatia resurselor umane insuficiente si realitatea potrivit careia organizarea concursului de admitere la INM si a concursului de admitere in magistratura sunt esentiale pentru functionarea justitiei.
Nici vacanta judecatoreasca si nici o alta activitate desfasurata de membrii CSM nu poate justifica aceasta tergiversare, in conditiile in care aceiasi magistrati clameaza ca le pasa de situatia instantelor, de normarea volumului de munca al magistratilor si de calitatea actului de justitie.
Este, de aceea, imperativ sa cerem explicatii punctuale fata de aceasta stare grava de lucruri, in care se tergiverseaza solutionarea unor probleme deosebit de importante, nu numai prin esenta lor, ci si prin faptul ca obligatia rezolvarii acestora isi are sorgintea in lege, atat in cazul organizarii si functionarii SIIJ, cat si in cazul concursului de admitere la INM si/sau in magistratura.
Atat cetatenii romani, cat si judecatorii si procurorii au dreptul sa cunoasca motivele pentru care membrii CSM, absenti repetat de la sedintele Plenului CSM, au determinat ca ordinea de zi sa ramana nesolutionata sau amanata, cu privire la aceleasi puncte, din iunie pana in octombrie 2019.
De asemenea, judecatorii si procurorii din CSM ce au absentat repetat de la sedintele Plenului CSM au obligatia sa explice public motivele pentru care au ignorat dispozitiile legale, neindeplinindu-si atributiile de serviciu, in contextul in care, conform obligatiei constitutionale, trebuie sa contribuie la indeplinirea rolului CSM de garant al independentei justitiei. Iar o asemenea independenta nu poate fi conceputa cu nerespectarea legii”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii