DIICOT estimeaza ca are nevoie de 200 de lucratori de politie si peste 20 milioane euro pentru a putea operationaliza supravegherea tehnica
Data: 09 March 2016, 17:52 | autor: C.G. | 0 comentarii | 1889 afisari
Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism a dat publicitatii, miercuri 9 martie 2016, un comunicat de presa privind decizia CCR nr. 51/2016, in care se arata ca, plecand de la premisa ca DIICOT nu detine niciun mijloc tehnic de interceptare, conducerea Directiei estimeaza ca are nevoie de 200 de lucratori de politie si de peste 20 milioane euro pentru a putea operationaliza supravegherea tehnica.
Comunicatul DIICOT:
„Avand in vedere decizia nr. 51/2016, prin care CCR a declarat neconstitutionale dispozitiei art. 142 alin. 1 C.pr.pen. referitoare la reglementarile privind realizarea activitatilor de supraveghere tehnica, DIICOT aduce la cunoștinta opiniei publice ca, urmare a efectelor deciziei mentionate, va solicita Ministerului Justitiei promovarea unei ordonante de urgenta de modificare a Legii 508/2004 prin care va solicita infiintarea serviciului tehnic al Directiei.
Aceasta modificare va impune achizitia de echipamente tehnice specifice și detașarea initiala a unui numar de 200 de lucratori de politie in cadrul DIICOT, precum și asigurarea trainingului acestora. Aceste masuri presupun un efort bugetar de peste 20.000.000 de euro, aceasta suma fiind sustinuta la acest moment doar de sumele utilizate de alte unitati specializate de parchet in același demers, sumele absolute putand fi precizate numai dupa un calcul judicios efectuat impreuna cu specialiștii in domeniu. Precizam ca nu putem raporta la acest moment necesarul de resurse la un reper existent, deoarece Directia nu detine nici un mijloc tehnic și nici un specialist desemnat.
Aceste necesitati au devenit urgente o data cu publicarea motivarii deciziei CCR pe site-ul institutiei, motivare din care rezulta ca organele judiciare nu vor mai putea utiliza suportul tehnic al SRI nici macar pentru a implementa mandatele de supraveghere tehnica in sistemul national. In aceste conditii, dat fiind faptul ca DIICOT nu beneficiaza de politie judiciara proprie și nici de un Serviciu Tehnic adecvat necesitatilor Directiei, trebuie data eficienta dispozitiilor art. 15 din Legea 508/2004 sau textului corespunzator din proiectul de lege de modificare a Legii 508/2004.
Conducerea DIICOT va aduce la cunoștinta Ministerului Justitiei lamuriri cu privire la necesitatea promovarii actului normativ prin care sa fie amendata legea de organizare a DIICOT și rectificarea bugetului institutiei cu suma ce urmeaza a fi determinata.
In calculul preconizat, trebuie plecat de la premisa ca DIICOT nu detine nici un mijloc tehnic de interceptare. De asemenea, in cursul anului 2015, DIICOT a dat spre exploatare un numar de peste 33.000 de mandate de supraveghere tehnica, din care 60% au fost operationalizate prin SRI.
In consecinta, dupa publicarea Deciziei CCR va fi necesara alocarea de resurse proprii ale DIICOT pentru a putea asigura in continuare eficienta activitatii de investigare a infractiunilor de criminalitate organizata și terorism”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii