Declasificarea Hotararii CSAT privind combaterea coruptiei
Data: 29 June 2018, 11:58 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1744 afisari
Presedintele Senatului Calin Popescu Tariceanu (foto dreapta), presedintele Camerei Deputatilor Liviu Dragnea (foto stanga) si deputatul Mircea Draghici au depus o propunere legislativa privind declasificarea hotararii CSAT nr. 17/2005 privind combaterea coruptiei, fraudei si spalarii banilor, precum si a tuturor documentelor care contin informatii clasificate in baza acesteia.
Conform unui comunicat de presa, autorii initiativei legislative arata ca gravele abuzuri despre care am atras atentia public in ultimii ani, au fost confirmate prin protocoalele secrete care au fost semnate intre SRI si diferite institutii din justitie. Iar respectivele protocoale secrete dovedesc faptul ca drepturile fundamentale pe care se bazeaza orice stat democratic au fost incalcate.
Comunicatul presedintelui Senatului Calin Popescu Tariceanu, presedintelui Camerei Deputatilor Liviu Dragnea si deputatului Mircea Draghici:
“Presedintele Senatului, Calin Popescu-Tariceanu, presedintele Camerei Deputatilor, Liviu Dragnea si deputatul Mircea Gheorghe Draghici au depus, miercuri, 27 iunie a.c., pentru dezbatere si adoptare in procedura de urgenta, propunerea legislativa privind declasificarea hotararii CSAT nr. 17/2005 privind combaterea coruptiei, fraudei si spalarii banilor, precum si a tuturor documentelor care contin informatii clasificate in baza acesteia.
In ultimele luni, gravele abuzuri despre care am atras atentia public in ultimii ani, au fost confirmate prin protocoalele secrete care au fost semnate intre SRI si diferite institutii din justitie. Intelegerile secrete incheiate intre aceste institutii sunt iesite din orice norma juridica si a statului de drept. Aceste protocoale secrete dovedesc un lucru: ca drepturile fundamentale pe care se bazeaza orice stat democratic au fost incalcate. in aceste conditii, se impune asumarea unei agende legislative care sa repare aceasta stare de fapt si sa asigure revenirea in matca statului de drept. Propunerea legislativa de fata contine o serie de prevederi importante pentru stoparea abuzurilor si protejarea drepturilor si libertatilor cetatenilor.
In primul rand, propunerea legislativa prevede ca la data intrarii in vigoare a legii, toate documentele clasificate in baza deciziei CSAT nr. 17/2005 – inclusiv cele similare cu protocoalele incheiate de Serviciul Roman de Informatii cu DNA care au permis abuzuri impotriva cetatenilor -, vor fi declasificate de drept, fara a mai fi necesara o alta procedura; vor deveni, astfel, informatii de interes public si nu mai produc efecte de orice natura.
In al doilea rand, orice cetatean va putea avea acces liber la aceste documente, astfel incat toti romanii sa poata afla adevarul despre abuzuri. Comisia comuna permanenta a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii SRI va centraliza aceste documente si le va pune la dispozitia persoanelor interesate. Acest drept se exercita la cerere si consta in studierea nemijlocita a documentelor si eliberarea de copii de pe acestea.
In al treilea rand, aflarea adevarului de catre victimele abuzurilor se constituie intr-un prim pas care trebuie continuat prin masuri reparatorii. De aceea, propunerea legislativa mai prevede ca, persoanele care se considera vatamate intr-un drept ori intr-un interes legitim de efectele produse de documentele declasificate au posibilitatea, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a legii, sa se adreseze instantelor, cu actiuni in revizuire, pretentii, raspundere civila delictuala, pentru constatarea incalcarii drepturilor si libertatilor fundamentale si repararea prejudiciului suferit.
Atunci cand democratia si libertatile fundamentale sunt in pericol, obligatia pentru a pune sistemul democratic in matca sa constitutionala revine Parlamentului, institutia reprezentativa a poporului roman, iar aceasta propunere legislativa va avea un rol important in acest sens”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii