DECIZIA nr. 794/2016 – CCR a constatat neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 3/1 alin. (1/2) din OUG nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare: „Nivelul maxim al salariului de baza/ indemnizatiei de incadrare, la care se face egalizarea, trebuie sa includa si drepturile stabilite sau recunoscute prin hotarari judecatoresti”

Data: 20 decembrie 2016, 20:12 | autor: A.P. | 0 comentarii | 8097 afisari

In ziua de 15 decembrie 2016, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art. 146 lit. d) din Constitutia Romaniei si al art. 29 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a luat in dezbatere exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin.(1/1)-(1/4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, exceptie ridicata de Curtea de Apel Bucuresti in dosarul nr. 6415/2/2016 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal.


In urma deliberarilor, cu unanimitate de voturi, Curtea:

1. A respins, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3/1 alin. (1/4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, exceptie ridicata de Curtea de Apel Bucuresti in dosarul nr. 6415/2/2016 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal.

2. A admis exceptia de neconstitutionalitate ridicata de aceeasi autoare in acelasi dosar si a constatat ca dispozitiile art. 3/1 alin. (1/2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare sunt neconstitutionale.

3. A respins, ca neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate ridicata de aceeasi autoare in acelasi dosar si a constatat ca dispozitiile art. 3/1 alin. (1/1) si (1/3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare sunt constitutionale in raport de criticile formulate.

>>Decizia nr. 794 din 15 decembrie 2016 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3/1 alin. (1/1)-(1/4) din OUG nr. 57/2015 (publicata in Monitorul Oficial nr. 1029 din 21 decembrie 2016)

Art. 3/1 alin. (1/1)-(1/4) din OUG nr. 57/2015:

(1/1) Sintagma 'fiecare functie' prevazuta la alin. (1) reprezinta functiile prevazute in aceeasi anexa, capitol, litera, numar si numar curent in Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

(1/2) In aplicarea prevederilor alin. (1), pentru stabilirea nivelului maxim al salariului de baza/ indemnizatiei de incadrare din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, se iau in considerare numai drepturile salariale prevazute in actele normative privind salarizarea personalului platit din fonduri publice si nu se includ drepturile stabilite sau recunoscute prin hotarari judecatoresti.

(1/3) In aplicarea prevederilor alin. (1), prin institutie sau autoritate publica se intelege acea institutie sau autoritate publica cu personalitate juridica care are patrimoniu propriu, buget propriu de venituri si cheltuieli, conduce contabilitate proprie, iar conducatorul acesteia are calitatea de ordonator de credite. in cazul institutiilor sau autoritatilor publice aflate in subordinea aceluiasi ordonator de credite, avand acelasi scop, indeplinind aceleasi functii si atributii, aflate la acelasi nivel de subordonare din punct de vedere financiar, nivelul maxim al salariului de baza/ indemnizatiei de incadrare se va stabili la nivelul maxim aflat in plata din cadrul tuturor acestor institutii sau autoritati publice subordonate.

(1/4) Pentru personalul didactic de predare din invatamantul superior/ universitar nivelul salariului de baza similar in plata sau al salariului de baza maxim corespunzator functiei didactice ocupate se stabileste cu respectarea criteriilor care s-au avut in vedere la acordarea salariului de incadrare intre minim si maxim, cu toate elementele care fac parte din salariul de baza, fara compensatii tranzitorii, cu exceptia celei pentru titlul stiintific de doctor obtinut in domeniul pentru care isi desfasoara activitatea”.

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.