DECIZIA 298 din 26.04.2018 – Motivarea Curtii Constitutionale privind admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea si completarea Legii nr.7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar: “A fost adoptata de Camera Deputatilor cu incalcarea principiului bicameralismului, viciu de constitutionalitate ce afecteaza actul normativ in ansamblul sau”
Data: 28 June 2018, 12:15 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1660 afisari
Curtea Constitutionala a Romaniei a publicat motivarea Deciziei 298 din 26.04.2018 prin care a admis obiectia de neconstitutionalitate formulata de Presedintele Romaniei privind dispozitiile Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar.
Judecatorii arata in motivare ca Presedintele Romaniei considera ca adoptarea Legii pentru modificarea si completarea Legii nr.7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar s-a facut cu incalcarea prevederilor constitutionale ale art.61 alin.(2) referitoare la structura bicamerala a Parlamentului si art.75 alin.(3) privind sesizarea Camerei decizionale. De asemenea, considera ca dispozitiile legii supuse controlului de constitutionalitate sunt contrare prevederilor constitutionale ale art.1 alin.(5) din Constitutie, din care deriva principiul claritatii si previzibilitatii legii, precum si celor ale art.16 alin.(1), privind egalitatea in drepturi.
In urma dezbaterilor, CCR a decis ca Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar a fost adoptata de Camera Deputatilor cu incalcarea principiului bicameralismului, ce deriva din prevederile art.61 alin.(2) din Constitutie, viciu de constitutionalitate ce afecteaza actul normativ in ansamblul sau, nemaifiind necesara analizarea motivelor de constitutionalitate intrinseca invocate de autorul sesizarii.
Extras din Decizia CCR:
“Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar, adoptata de Camera Deputatilor, contine insa si reglementari noi, diferite fata de cele supuse dezbaterii Camerei de reflectie. Acestea constau in modificarile aduse art.60 alin.(1) si art.69 din Legea nr.7/2006, precum si in introducerea art.661 in aceeasi lege si depasesc scopul propus de initiatori si supus dezbaterii Senatului, anume acela de a acoperi o omisiune legislativa care privea acordarea unor drepturi personalului de specialitate din cadrul Autoritatii Electorale Permanente avand acelasi statut ca personalul din aparatul Parlamentului. De asemenea, Curtea constata ca, prin continutul lor, aceste reglementari nu constituie solutii legislative alternative ori complementare fata de forma legii analizata in Camera de reflectie, care sa contribuie la o redactare cat mai cuprinzatoare sau mai bine articulata a actului normativ, in sensul retinut prin Decizia nr.429 din 21 iunie 2017. Din contra, este vorba de solutii legislative noi, care nu au fost avute in vedere de Senat, cu prilejul dezbaterii Propunerii legislative pentru modificarea art.94 alin.(1) din Legea nr.7/2006. (...)
In realitate, Curtea observa ca este impusa o solutie legislativa noua, privind modul de actualizare a pensiilor de serviciu acordate functionarilor publici parlamentari, care excedeaza cadrul unei reglementari avand ca obiectiv acoperirea unei omisiuni legislative, avut in vedere cu prilejul votului in prima Camera sesizata.
Prin urmare, avand in vedere toate aceste aspecte, Curtea constata ca Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar a fost adoptata de Camera Deputatilor cu incalcarea principiului bicameralismului, ce deriva din prevederile art.61 alin.(2) din Constitutie, viciu de constitutionalitate ce afecteaza actul normativ in ansamblul sau, nemaifiind necesara analizarea motivelor de constitutionalitate intrinseca invocate de autorul sesizarii”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii