CSM. Propunerile Comsiei nr. 1 privind modificarea si completarea Legii nr. 303/2004
Data: 27 July 2015, 13:11 | autor: A.P. | 0 comentarii | 3037 afisari
Comisia nr. 1 - independenta si responsabilizarea justitiei, eficientizarea activitatii acesteia si cresterea performantei judiciare, integritatea si transparenta sistemului judiciar a Consiliului Superior al Magistraturii a transmis Plenului lucrarile privind propunerile de modificare si completare a Legii nr. 303/2004 privind statutul magistratilor.
>>Minuta sedintei Comisiei nr. 1
Propunerile se regasesc la punctul 8 pe ordinea de zi a sedintei de marti, 21 iulie 2015, a Comisiei nr. 1 a CSM, dupa cum urmeaza:
„Comisia si-a mentinut propunerile formulate anterior, vizand modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu urmatoarele precizari:
-la art. 5, s-a insusit propunerea de modificare a alin. (1) dupa cum urmeaza:
'(1) Functiile de judecator, procuror, magistrat-asistent si asistent judiciar sunt incompatibile cu exercitarea oricaror alte functii publice sau private, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior si a celor de instruire din cadrul Institutul National al Magistraturii si al Scolii Nationale de Grefieri, precum si a activitatilor didactice de formare si perfectionare desfasurate de institutiile de pregatire profesionala a altor profesii juridice, in conditiile legii'.
-art. 33/1 va avea urmatorul cuprins:
'Art. 33/1 – (1) Persoanele care au ocupat minim 10 ani functia de judecator sau procuror, care si-au incetat activitatea din motive neimputabile, pot fi numite, fara concurs sau examen, in functiile vacante de judecator sau procuror, la instante si parchete de acelasi grad cu cele unde au functionat sau la instante ori parchete de grad inferior.
(2) Persoanele care au indeplinit functia de magistrat-asistent la Inalta Curte de Casatie si Justitie cel putin 18 ani si care si-au incetat activitatea din motive neimputabile, precum si avocatii cu o vechime in profesie de cel putin 18 ani pot fi numite, fara concurs, in functii vacante de judecator sau procuror la judecatorii sau parchetele care functioneaza pe langa acestea.
(3) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 14 alin. (2). Procedura de verificare a indeplinirii acestor conditii se stabileste prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) In vederea numirii in functia de judecator sau procuror, persoanele prevazute la alin. (1) si (2) sustin un interviu in fata Plenului Consiliului Superior al Magistraturii'.
-la art. 44, s-a insusit propunerea de modificare a alin. (1), dupa cum urmeaza:
'Art. 44 – (1) Pot participa la concursul de promovare la instantele sau parchetele imediat superioare judecatorii si procurorii care au avut calificativul „bine” sau „foarte bine” la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii trei ani si indeplinesc urmatoarele conditii:
a) 7 ani vechime efectiva in functia de judecator sau procuror, pentru promovarea in functiile de judecator de tribunal sau tribunal specializat si procuror la parchetul de pe langa tribunal sau parchetul de pe langa tribunalul specializat;
b) 10 ani vechime efectiva in functia de judecator sau procuror, din care doi ani vechime efectiva in functia de judecator de tribunal sau tribunal specializat si procuror la parchetul de pe langa tribunal sau parchetul de pe langa tribunalul specializat, pentru promovarea in functiile de judecator de curte de apel si procuror la parchetul de pe langa acestea;
c) 12 ani vechime efectiva in functia de judecator sau procuror, din care doi ani vechime efectiva in functia de procuror la parchetul de pe langa curtea de apel, pentru promovarea in functia de procuror la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Jusitie'.
Cu privire la alin. 1 al art. 44, s-a exprimat si opinia minoritara in sensul ca ar trebui mentinute conditiile de vechime stabilite anterior de Comisia nr. 1, pentru a se asigura o baza de selectie stabila pentru promovarea la instantele si parchetele superioare; in sustinerea opiniei majoritare, s-a aratat insa ca noile dispozitii sunt necesare pentru maturizarea sistemului judiciar.
-art. 46 va avea urmatorul cuprins:
'Art. 46 – (1) Concursul de promovare consta in:
a) o proba avand ca obiect evaluarea activitatii profesionale desfasurate in ultimii trei ani in cadrul autoritatii judecatoresti sau al Ministerului Justitiei;
b) o proba scrisa, cu caracter practic.
(2) Punctajul maxim ce poate fi atribuit la probele de concurs este de 100 de puncte, distribuite astfel:
a) 50 de puncte pentru proba prevazuta la alin. (1) lit. a);
b) 50 de puncte pentru proba prevazuta la alin. (1) lit. b).
(3) Punctajul minim pentru a fi declarat admis la probele de concurs este urmatorul:
a) 30 de puncte pentru proba prevazuta la alin. (1) lit. a);
b) 30 de puncte pentru proba prevazuta la alin. (1) lit. b).
(4) Punctajul minim pentru a fi declarat admis este de 70 de puncte.
(5) Procedura de desfasurare a concursului, inclusiv modalitatea de contestare a rezultatelor, aspectele supuse verificarii in cadrul probei prevazute la alin. (1) lit. a), precum si materiile la care se sustine proba scrisa prevazuta la (1) lit. b), in functie de specializare, se stabilesc prin Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor si procurorilor.
(6) Dispozitiile art. 30 alin. (6) se aplica in mod corespunzator'.
-la art. 50, s-a insusit propunerea de modificare a alin. (1) si (5), dupa cum urmeaza:
'Art. 50 – (1) Pentru numirea in functii de conducere, sunt necesare urmatoarele conditii minime de vechime:
a) pentru functia de presedinte, vicepresedinte la judecatorie, prim-procuror la parchetul de pe langa judecatorie si adjunct al acestuia, o vechime efectiva de 6 ani in functia de judecator sau procuror, iar pentru functia de presedinte de sectie la judecatorie, o vechime efectiva de 4 ani in functia de judecator sau procuror;
b) pentru functia de presedinte, vicepresedinte la tribunal sau tribunal specializat, precum si presedinte de sectie la tribunal, prim-procuror al parchetului de pe langa tribunal sau al pachetului de pe langa tribunalul pentru minori si familie, adjunct al acestuia si procuror sef de sectie al pachetului de pe langa tribunalul pentru minori si familie, o vechime efectiva de 10 ani in functia de judecator sau procuror;
c) pentru functia de presedinte, vicepresedinte, presedinte de sectie la curtea de apel, procuror general al parchetului de pe langa curtea de apel si adjunct al acestuia, procuror sef sectie al parchetului de pe langa curtea de apel, o vechime efectiva de 12 ani in functia de judecator sau procuror'.
'(5) Prin derogare de la dispozitiile alin. 4, in situatia in care la doua concursuri consecutive pentru numirea intr-o functie de conducere nu se prezinta niciun candidat, la urmatorul concurs sau examen organizat pentru numirea in aceeasi functie de conducere pot participa judecatori sau, dupa caz, procurori de la alta instanta sau parchet din circumscriptia aceleiasi curti de apel sau parchet de pe langa curtea de apel, care au dreptul sa functioneze la instanta sau parchetul pentru care isi depun candidatura'.
-la art. 67, s-a decis ca alin. (3/1) sa aiba urmatorul cuprins:
'(3/1) Fostii magistrati-asistenti cu o vechime de cel putin 10 ani in aceasta functie, care au fost eliberati din functie din motive neimputabile, pot fi numiti fara concurs in functia de magistrat-asistent si isi pastreaza gradul avut la data eliberarii din functie'.
De asemenea, Comisia si-a mentinut si propunerea de modificare a art. 39 alin. (1)-(5) din Legea nr. 303/2004, republicata, astfel cum a fost insusita in sedinta din 21 aprilie 2015.
In fine, Comisia si-a insusit si propunerea ca duratele mandatelor functiilor de conducere din instante si parchete, inclusiv Inalta Curte de Casatie si Justitie si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, sa fie majorata de la 3 ani la 4 ani.
Cu aceste precizari, Comisia a decis transmiterea lucrarii la Plen”.
foto: jud. Mircea Aron, coordonatorul Comisiei
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii