ccf

Conditiile puse de ministrul Justitiei pentru aspirantii la conducerea PICCJ, DIICOT si DNA

Data: 03 December 2019, 09:58 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1083 afisari

Ministerul Justitiei condus de Catalin Predoiu (foto) organizeaza in perioada 2 decembrie 2019-22 ianuarie 2020, selectia procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire pentru ocuparea functiilor vacante de conducere, respectiv: Procuror  general al  Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie si Procuror sef  al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.


Potrivit MJ, procurorii pot depune cereri de inscriere, pana la data de 23.12.2019, ora 24.00, la Directia resurse umane a Ministerului Justitiei din Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5:

„Cererile de participare la selectie vor fi insotite de urmatoarele inscrisuri:

-dovada indeplinirii conditiilor de vechime prevazute de lege;

-declaratiile prevazute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

-un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, care se depune atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Proiectul va fi incadrat intr-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depasi 10 pagini. Planul si anexele vor fi redactate cu caractere de 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 randuri;

-un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevazut in anexa H.G. nr. 1021/2004;

-minim 10 lucrari intocmite de procuror in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea, in ultimii 5 ani;

-ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a procurorului participant la selectie;

-orice alte inscrisuri relevante.

Lista procurorilor care indeplinesc conditiile legale de participare la selectie si programarea interviurilor se va afisa la sediul Ministerului Justitiei si se va publica pe pagina de internet a acestuia, pana la data de 24.12.2019, ora 24.00.
In perioada 14.01.2020 – 17.01.2020, procurorii participanti la selectie vor sustine, in fata Comisiei de interviu, un interviu constand in:

-sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie;

-verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare;

-evaluarea pozitiei candidatului in raport cu valorile profesiei si ale functiei pentru care candideaza (integritate, responsabilitate si raspundere);

Rezultatele selectiei se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina de internet a acestuia, la data de 21.01.2020 .

Propunerile ministrului justitiei vor fi inaintate Consiliului Superior al Magistraturii, in vederea obtinerii avizului acestei institutii. Ulterior obtinerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul justitiei inainteaza propunerile Presedintelui Romaniei, in vederea numirii in functiile de conducere.

Criteriile de evaluare a interviului sustinut in cadrul selectiei procurorilor in vederea efectuarii propunerilor de numire in functiile de conducere prevazute de art. 54 (alin. 1) din Legea nr.303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
Cu privire la:

-Sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiilor de conducere.

Se vor avea in vedere urmatoarele:

-Prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie - se va analiza capacitatea de analiza si sinteza a candidatului, precum si rigoarea informatiilor furnizate;

-Identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati in activitatea unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie - se va evalua capacitatea de cunoastere si reflectie a candidatului asupra activitatii unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;

- Propunerea unor solutii pentru prevenirea si inlaturarea deficientelor identificate - se va evalua capacitatea candidatului de a justifica/prezenta modul de implementare a solutiilor preconizate pentru inlaturarea disfunctiilor constatate;

-Compatibilitatea proiectului managerial privind exercitarea atributiilor specifice de conducere, intocmit de procurorul care participa la selectie, cu cel al procurorului ierarhic superior, daca este cazul.

Cu privire la:

-Verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare;

Se vor avea in vedere urmatoarele:

-Capacitatea de organizare;
-Asumarea responsabilitatilor;
-Rapiditate in luarea deciziilor;
-Rezistenta la stres;
-Autoperfectionarea;
-Capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung;
-Initiativa in modernizarea managementului unitatii/structurii;
-Capacitatea de adaptare rapida;
-Capacitatea de relationare si comunicare;
-Capacitatea si disponibilitatea de a lucra in echipa si de a colabora cu colegii;
-Cunostinte privind comunicarea publica si interpersonala, rezolvarea conflictelor si situatiilor de criza;
-Cunostinte de management juridic si judiciar.

Cu privire la:

Evaluarea pozitiei candidatului in raport cu valorile profesiei si functiei pentru care participa la selectie;

Se vor evalua:

-Motivatia candidatului pentru ocuparea unei functii in structura/unitatea de parchet pentru care participa la procedura de selectie;
-Atitudinea candidatului fata de valorile profesiei si functiei de conducere (integritate, responsabilitate si raspundere);
-Aprecieri personale ale candidatului asupra nivelului de integritate, responsabilitate si raspundere din cadrul sistemului judiciar, propuneri si solutii pentru cresterea increderii cetatenilor in justitie.

Timpul de sustinere a proiectului pentru exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere:  30 minute.

Timpul pentru intrebari si raspunsuri: 1 ora.

Comisia de interviu este  formata din:

Presedintele comisiei:

Ministrul Justitiei;

Membrii comisiei:

Secretari de stat ai Ministerului Justitiei;

Un procuror (care a urmat cursuri de management si organizare institutionala), desemnat de Sectia de procurori a Consiliului Superior al Magistraturii;

Un reprezentant al Institutului National al Magistraturii, desemnat de catre directorul Institutului National al Magistraturii;

Un specialist in management, organizare institutionala si comunicare, desemnat de Academia de Studii Economice – Facultatea de management, Bucuresti;

Un psiholog (desemnat dintre psihologii Consiliului Superior al Magistraturii);

Un consilier al ministrului justitiei”.

 

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.