Combaterea coruptiei. Viziunea presedintelui Klaus Iohannis
Data: 04 June 2020, 16:58 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1623 afisari
Consilierul prezidential Ion Oprisor de la Departamentul Securitatii Nationale a facut precizari privind Noua Strategie Nationala de Aparare a Tarii pentru perioada 2020-2024.
Astfel, se arata ca in noua Strategie, fenomenul coruptiei nu mai reprezinta doar o vulnerabilitate, asa cum era mentionat in strategiile anterioare, ci i-a fost atribuit un grad ridicat de atentie, fiind incadrat in categoria riscurilor de securitate.
Potrivit Administratiei Prezidentiale, in viziunea presedintelui Klaus Iohannis (foto), lupta anticoruptie trebuie continuata fara rezerve, concomitent cu promovarea la nivelul societatii a valorilor fundamentale care stau la baza crearii unei culturi a integritatii in zona publica, pentru ca doar in acest fel vor putea fi eradicate cauzele care stau la baza fenomenului coruptiei”.
Iata comunicatul Administratiei Prezidentiale din 4 iunie 2020:
“Noua Strategie Nationala de Aparare a Tarii pentru perioada 2020-2024, document avizat de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii in sedinta din 27 mai a.c. si inaintat Parlamentului Romaniei pentru dezbatere si aprobare, reprezinta principalul document de planificare a apararii si a fost realizata cu contributia tuturor institutiilor cu atributii in domeniul securitatii nationale.
Strategia acorda o importanta majora componentei societale a securitatii nationale, bazate in special pe cresterea rezilientei si reducerea vulnerabilitatilor interne, inclusiv prin combaterea coruptiei, precum si pe buna functionare a statului de drept si a democratiei si pe consolidarea capacitatii administrative.
Combaterea coruptiei in toate ipostazele sale, de la formarea grupurilor nelegitime de interese si pana la riscul deturnarii deciziilor luate de autoritatile statului, este abordata in mai multe sectiuni ale Strategiei (de exemplu la punctele 142, 146, 150 si 157).
In noua Strategie, fenomenul coruptiei nu mai reprezinta doar o vulnerabilitate, asa cum era mentionat in strategiile anterioare, ci i-a fost atribuit un grad ridicat de atentie, fiind incadrat in categoria riscurilor de securitate.
Strategia reitereaza atasamentul Romaniei fata de statul de drept, subliniind explicit la punctul 53 ca respectarea angajamentului ferm fata de dreptate si de lege, valorile democratiei si principiile statului de drept, precum si modernizarea statului si institutiilor sale reprezinta fundamente care asigura cetatenilor securitatea si prosperitatea la care sunt indreptatiti.
De asemenea, Strategia implica lupta anticoruptie pentru realizarea obiectivelor nationale de securitate, din perspectiva interna, care vizeaza buna functionare a justitiei si asigurarea ordinii de drept, inlaturarea deficientelor care afecteaza buna guvernare, precum si prevenirea si combaterea infractionalitatii de toate felurile.
In elaborarea Strategiei s-a avut in atentie respectarea prevederilor constitutionale si ale legilor in vigoare, precum si a deciziilor Curtii Constitutionale a Romaniei, in baza carora serviciile de informatii nu trebuie sa participe la obtinerea de probe in cooperare cu Ministerul Public, care sa fie utilizate in cadrul procesului de urmarire penala.
In prezent, este inca in vigoare Strategia Nationala Anticoruptie, elaborata de catre Ministerul Justitiei, care isi incheie valabilitatea in acest an. Dupa aprobarea de catre Parlamentul Romaniei a noii Strategii Nationale de Aparare a Tarii, toate institutiile publice cu atributii in domeniul securitatii nationale vor elabora strategiile sectoriale specifice domeniului lor de activitate, inclusiv Strategia anticoruptie, in cadrul carora vor fi detaliate obiectivele, responsabilitatile si directiile concrete de actiune.
In viziunea Presedintelui Klaus Iohannis, lupta anticoruptie trebuie continuata fara rezerve, concomitent cu promovarea la nivelul societatii a valorilor fundamentale care stau la baza crearii unei culturi a integritatii in zona publica, pentru ca doar in acest fel vor putea fi eradicate cauzele care stau la baza fenomenului coruptiei.
De altfel, chiar in cursul zilei de miercuri, 3 iunie a.c., Presedintele Romaniei a avut o intalnire cu premierul, la Palatul Cotroceni, in cadrul careia s-a discutat aplicat despre repararea legislatiei juridice atat de afectate de modificarile succesive care au avut loc in anii trecuti”.
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii