ccf

CCR, DECIZIE PRIVIND SALARIZAREA PERSONALULUI PLATIT DIN FONDURI PUBLICE - “Reglementare ale carei efecte sunt impredictibile”

Data: 22 July 2019, 11:10 | autor: L.J. | 0 comentarii | 2024 afisari

Lumea Juridica prezinta motivarea Deciziei 318/2019 privind solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.14 alin.(4) din anexa nr.VII la Legea-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, exceptie ridicata de Vasile Nistor in Dosarul nr.12677/3/2016* al Tribunalului Bucuresti – Sectia a II-a contencios administrativ si fiscal.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia arata, in esenta, ca elementele principale care vizeaza nasterea, executarea si incetarea raportului de serviciu al politistului se refera la statutul acestei categorii socio-profesionale, care este reglementat prin lege organica, potrivit art.73 alin.(3) lit.j) din Constitutie. Art.28 alin.(1) lit.a) din Legea nr.360/2002 privind Statutul politistului prevede ca politistul are dreptul la salariu lunar, compus din salariul de baza, indemnizatii, sporuri, premii si prime, 'ale caror cuantumuri se stabilesc prin lege'. Dispozitiile art.14 alin.(1) din anexa nr.VII la Legea-cadru nr.284/2010 prevad acordarea unei compensatii de risc/pericol deosebit de pana la 30%, calculata la solda de functie/salariul de functie/salariul de baza. Or, art.14 alin.(4) din anexa nr.VII la Legea-cadru nr.284/2010 prevede ca 'unitatile, categoriile de personal, conditiile, criteriile si marimea compensatiei se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite', respectiv printr-un act cu o putere juridica inferioara legii organice. Mai mult, Ordinul Ministrului de Interne nr. S/214 din 5 octombrie 2011 privind drepturile salariale ale politistilor a fost clasificat ca secret. In aceste conditii, persoana indreptatita sa primeasca sporul nu cunoaste regulile dupa care se stabileste acest drept, avand in vedere ca actul administrativ nu este accesibil si nici opozabil. Normele privind stabilirea categoriilor de personal si cuantumul sporului de pericol deosebit trebuie sa respecte cerintele de stabilitate si previzibilitate a legii, insa dispozitiile de lege criticate nu ii permit politistului sa isi adapteze comportamentul in mod corespunzator si nici nu poate sa aiba reprezentarea corecta a alcatuirii drepturilor sale salariale.

Extras din decizia CCR:

Citește continuarea pe Monitorul Justiției

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.