CCR, DECIZIE PE SESIZAREA LUI KLAUS IOHANNIS - “A ales o solutie normativa contrara textelor constitutionale”
Data: 01 November 2019, 11:36 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1639 afisari
Lumea Juridica prezinta Decizia 420/2019 privind solutionarea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea art.10 din Legea nr.7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar, obiectie formulata de Presedintele Romaniei.
In motivarea obiectiei de neconstitutionalitate se sustine ca articolul unic [cu referire la art.10 alin.(1/1) lit.a) teza intai, prin raportare la lit.b), din Legea nr.7/2006] al legii instituie un paralelism legislativ, contrar art.1 alin.(5) din Constitutie.
Se sustine ca noul text al art.10 alin.(1/1) lit.a) teza intai din Legea nr.7/2006 se suprapune si acopera inclusiv situatia reglementata de lit. b), intrucat Regia Autonoma „Monitorul Oficial” este o regie autonoma aflata sub autoritatea Camerei Deputatilor, avand un consiliu de administratie, situatie care se incadreaza in norma prevazuta de art.10 alin.(1/1) lit.a), alineat nou introdus prin legea criticata. Or, reluarea dispozitiilor respective in cuprinsul literei b), cu mentionarea expresa a acestei regii autonome creeaza confuzie, lasand impresia unui regim distinct aplicabil RegieiAutonome „Monitorul Oficial”.
Sunt invocate prevederile art.16 alin.(1) si (2) din Legea nr. 24/2000 referitoare la evitarea paralelismelor, subliniindu-se ca obligativitatea respectarii normelor de tehnica legislativa rezulta chiar din art.1 alin.(5) din Constitutie, care consacra principiul legalitatii si instituie o serie de standarde de calitate a legii in procesul de legiferare. Se mentioneaza ca, in jurisprudenta sa, Curtea Constitutionala a statuat ca inconsecventele de natura terminologica, omisiunile sau contradictiile cu insesi textele legii, apte sa creeze incertitudine sub aspectul operatiunilor juridice reglementate, genereaza o lipsa de coerenta, claritate si previzibilitate a normei legale, care este de natura sa infranga principiul securitatii juridice, sub aspectul componentei sale referitoare la claritatea si previzibilitatea legii (Decizia nr.1 din 10 ianuarie 2014), stabilindu-se, de asemenea, ca existenta unor paralelisme legislative conduce la incalcarea art.1 alin.(5) din Constitutie in componenta sa referitoare la calitatea legii (Decizia nr.612 din 3 octombrie 2017 si Decizianr.61 din 7 februarie 2017).
Se mai invedereaza faptul ca, daca in cazul Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, analizand dispozitiile art.II din Legea nr.208/2018, prin Decizia nr.386 din 5 iunie 2018, par.68, Curtea Constitutionala a statuat faptul ca secretarul general al Camerei Deputatilor este, in aceasta situatie, un reprezentant al autoritatii tutelare, in alte situatii nu rezulta cu claritate cine este emitentul actului administrativ la care articolul unic lit.a) face trimitere.6. Cu privire la articolul unic [cu referire la alin.(1/1) lit.a) teza a doua] al legii, se sustine ca acesta incalca art.1 alin.(3), (4) si (5), art.16 si art.111 – 113 din Constitutie.
Extras din decizia CCR:
Citește continuarea pe Monitorul Justiției
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii