ccf

CA Ploiesti. Intalnirea presedintilor, vicepresedintilor si managerilor economici ai curtilor de apel cu reprezentantii ICCJ, CSM si MJ

Data: 30 September 2016, 16:25 | autor: C.G. | 0 comentarii | 1772 afisari

Curtea de Apel Ploiesti a dat publicitatii un comunicat de presa referitor la intalnirea desfasurata, in perioada 29-30 septembrie 2016, la Sinaia, intre presedintii, vicepresedintii si managerii economici ai curtilor de apel, pe de o parte, si reprezentantii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ai Consiliului Superior al Magistraturii si ai Ministerului Justitiei, pe de alta parte.


Comunicatul CA Ploiesti:

In intervalul 29-30 septembrie 2016, Curtea de Apel Ploiesti a organizat la Sinaia, intalnirea presedintilor, vicepresedintilor si managerilor economici ai curtilor de apel cu reprezentantii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ai Consiliului Superior al Magistraturii si ai Ministerului Justitiei.

La acest eveniment au participat din partea Ministerului Justitiei, doamna Ministru Raluca Pruna si domnul secretar de stat, judecator Florin Motiu, din partea Consiliului Superior al Magistraturii au participat: presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, domnul judecator Mircea Aron, membrii alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii: doamna judecator Alina Nicoleta Ghica, domnul judecator dr. Adrian Bordea, domnul judecator Nicolae Horatius Dumbrava, domnul judecator Alexandru Serban, Directia legislatie si documentare, domnul Nicolae Constantin si consilierul juridic, doamna Diana Gavrilita.

Din partea Inspectiei Judiciare au participat domnul inspector sef, judecator Lucian Netejoru, si domnul Mihai Dragos Mihail, director al Directiei de inspectie judiciara pentru judecatori, precum si presedinti si vicepresedinti ai curtilor de apel si manageri economici ai acestor instante.

Agenda intalnirii presedintilor si vicepresedintilor curtilor de apel cu reprezentantii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ai Consiliului Superior al Magistraturii si ai Ministerului Justitiei a cuprins, in principal, urmatoarele puncte importante pentru organizarea si functionarea sistemului judiciar:

- Analizarea dispozitiilor legale privind numirea in functii de conducere a judecatorilor din perspectiva recomandarilor cuprinse in Raportul Comisiei catre Parlamentul European si Consiliu privind progresele Romaniei in cadrul MCV, publicat la data de 27 ianuarie 2016.

Analizarea propunerilor de modificare a prevederilor Legii nr. 303/2004 si nr. 317/2004 referitoare la modificarea procedurilor de promovare a judecatorilor la ICCJ.

- Inlaturarea inechitatilor in ceea ce priveste salarizarea in sistemul judiciar. Efectele adoptarii OUG nr. 20/2016 si OUG nr. 43/2016. Necesitatea adoptarii unei legislatii de salarizare specifica doar sistemului judiciar.

- Starea infrastructurii imobilelor instantelor. Dificultati intampinate de ordonatorii de credite in realizarea lucrarilor de investitii derulate la obiective din cadrul sistemului judiciar.

- Integritatea sistemului judiciar. Institutia consilierului de etica la nivelul tribunalelor si curtilor de apel. Dificultati privind punerea in aplicare a Hotararii Sectiei pentru judecatori nr. 434/2016.

- Starea infrastructurii IT si a implementarii ECRIS V. Necesitatea adoptarii unei reglementari secundare privind conditiile si modul de acces al reprezentantilor Ministerului Public si al altor institutii din cadrul sistemului judiciar (SNG, INM) la Ecris-ul instantelor. Comunicarea actelor de procedura prin mijloace electronice si posibilitatea acordarii accesului justitiabililor la dosarul in format electronic.

- Activitatea instantelor prin prisma indicatorilor de eficienta si eficacitate.

- Necesitatea reevaluarii schemelor de personal auxiliar de specialitate, inclusiv prin prisma degrevarii judecatorilor de unele activitati administrative si trecerea acestor atributii in competenta grefierilor cu studii superioare.

- Pregatirea instantelor pentru intrarea in vigoare la data de 01.01.2017 a dispozitiilor privind dezbaterea fondului in camera de consiliu. Pregatirea instantelor pentru intrarea in vigoare a Legii nr. 151/2015 privind insolventa persoanei fizice.

- Formarea profesionala continua la nivel descentralizat. Stabilirea unei modalitati eficiente de comunicare intre SNG si instantele judecatoresti, sub aspectul diseminarii referatelor de practica neunitara si a deciziilor de sanctionare a personalului auxiliar de specialitate.

Agenda intalnirii managerilor economici ai curtilor de apel cu reprezentantii Ministerului Justitiei a cuprins, in principal, urmatoarele puncte importante pentru organizarea si functionarea sistemului judiciar:

- Analiza executiei bugetare la data de 31 august 2016 (cheltuieli de personal, bunuri si servicii, cheltuieli de investitii;

- Aspecte procedurale legate de modul de stabilire si fundamentare a necesarului suplimentar de credite cu ocazia celei de a doua rectificari bugetare;

- Stadiul realizarii obiectivelor de investitii publice al Ministerului Justitiei si analiza propunerilor de realocare a fondurilor pe prioritati.

- Necesitatea si oportunitatea modificarii si completarii Ordinului nr. 2720/C/27.09.2004 al ministrului justitiei pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiei vacante de manager economic si a celorlalte posturi vacante de personal din cadrul departamentelor economico-financiare si administrative ale curtilor de apel si tribunalelor.

- Aplicarea unitara a dispozitiilor legale in vigoare in domeniul salarizarii tuturor categoriilor de personal din cadrul instantelor judecatoresti (judecatori, personal auxiliar de specialitate, personal conex, functionari publici si personal contractual).

- Simplificarea procedurii de aprobare a modificarilor de posturi pentru personalul auxiliar de specialitate, personal conex, functionari publici si personal contractual. Aplicarea articolului 135, alin. (1) din Legea nr. 304/2004 republicata privind organizarea judiciara cu modificarile si completarile ulterioare;

- Aspecte procedurale legate de modul de stabilire si fundamentare a necesarului de credite cu ocazia elaborarii proiectului de buget pe anul 2017 si a estimarilor pentru perioada 2018 - 2020, in conformitate cu cerintele impuse de Legea finantelor publice nr. 500/2002 si Legea responsabilitatii fiscale nr. 69/2010.

- Analiza recomandarilor Curtii de Conturi ca urmare a derularii misiunii de audit la Ministerul Justitiei.

- Calculul si plata hotararilor judecatoresti devenite executorii pana la 31 decembrie 2015 avand ca obiect acordarea de daune - interese moratorii sub forma dobanzii legale pentru plata esalonata a sumelor prevazute de titluri executorii avand ca obiect acordarea unor drepturi salariale personalului din sectorul bugetar: regimul fiscal.

- Asigurarea tehnicii de calcul necesare desfasurarii activitatii in conditii optime de lucru si timp rezonabil, avand in vedere starea de uzura a tehnicii de calcul din dotarea instantelor judecatoresti;

- Dotarea parcului auto cu autoturisme unde cele existente nu mai asigura siguranta in trafic.

- Analiza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la decontarea cheltuielilor de cazare;

- Analiza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la decontarea medicamentelor.

- Modalitati de rezolvare a spatiilor pentru arhivarea dosarelor justitiabililor.

Purtator de cuvant,

Judecator Cristina Georgescu”.

foto: jud. Adrian Ghiculescu, presedinte al Curtii de Apel Ploiesti

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.