ccf

Bilantul Inaltei Curti pe perioada pandemiei de coronavirus

Data: 27 April 2020, 10:49 | autor: L.J. | 0 comentarii | 895 afisari

Inalta Curte de Casatie si Justitie a facut o prezentare a activitatii de judecata in perioada 16 martie 2020-16 aprilie 2020.



Potrivit ICCJ, printre altele, s-au   evaluat   rezultatele   proiectului   pilot privind  desfasurarea  sedintelor completurilor de recurs in interesul legii si de dezlegare a unor chestiuni de drept in sistem de videoconferinta, constatandu-se ca s-a reusit astfel sa se asigure functionarea mecanismelor de unificare a practicii judiciare in conditii normale, fara nicio amanare sau preschimbare a termenelor acordate initial.

De asemena, Colegiul de conducere a stabilit completarea cu noi categorii de cauze a listei cauzelor urgente, a caror judecata continua chiar si in conditiile starii de urgenta.

Iata anuntul Inaltei Curti:


"In sedinta din 23.04.2020, colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie a analizat activitatea desfasurata de instanta suprema in primul ciclu al starii de urgenta, precum si masurile care pot fi implementate in perspectiva reluarii activitatii judiciare normale si a recuperarii intarzierilor generate prin suspendarea de drept, in contextul starii de urgenta, a numeroase categorii de cauze, din ratiuni de securitate sanitara.

Dezbaterile au avut la baza rapoartele  transmise  de toate sectiile si compartimentele instantei,  aspectele  rezultate  din discutiile informale purtate in interiorul colectivelor de judecatori de la nivelul sectiilor, precum si memorii si puncte de vedere transmise de Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, parlamentari, participanti la procedurile judiciare, etc.

Pentru a asigura indeplinirea rolului constitutional al Inaltei Curti, de a infaptui justitia si de a asigura interpretarea unitara a legii, precum si pentru a respecta accesul la justitie al cetatenilor si dreptul acestora la un proces echitabil, precum si in vederea reluarii activitatilor judiciare intr-un ritm normal de indata ce acest lucru va fi posibil in conditii de siguranta pentru justitiabili, reprezentantii lor si personalul instantei, colegiul de conducere, in unanimitate, a adoptat in principal urmatoarele masuri:

1. Inalta Curte de Casatie si Justitie isi va desfasura in mod normal activitatea si pe parcursul lunii iulie 2020, urmand a se acorda prioritate cauzelor suspendate in contextul instituirii starii de urgenta:

2. S-au   evaluat   rezultatele   proiectului   pilot privind  desfasurarea  sedintelor completurilor de recurs in interesul legii si de dezlegare a unor chestiuni de drept in sistem de videoconferinta, constatandu-se ca s-a reusit astfel sa se asigure functionarea mecanismelor de unificare a practicii judiciare in conditii normale, fara nicio amanare sau preschimbare a termenelor acordate initial;

 3. Cu aplicabilitate imediata, colegiul de conducere a stabilit completarea cu noi categorii de cauze a listei cauzelor urgente, a caror judecata continua chiar si in conditiile starii de urgenta. Astfel, in materie civila, s-a completat lista cauzelor urgente in ceea ce priveste recursul care are ca obiect suspendare act administrativ-fiscal, recursul care are ca obiect contestatii impotriva deciziilor de instituire a masurilor asiguratorii, cererile de stramutare si cererile care au ca obiect restituire cautiune.

In materie penala, lista initiala a fost actualizata in corelatie cu prevederile Decretului Presedintelui Romaniei nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta,  fiind  introduse cauzele  prevazute  de  art.64  alin.(1) lit.c  din  Decret  (infractiuni  contra  vietii),  cauzele referitoare la desemnarea instantei (art.64 alin.15 din Anexa I), contestatiilela executare, si alte cauzele apreciate ca urgente de catre instanta, complet sau judecator, dupa caz.

Totodata,  s-a stabilit ca pe tot parcursul starii de urgenta continua judecata si in situatiile in care este necesara convocarea Sectiilor Unite pentru schimbarea jurisprudentei sau sesizarea Curtii Constitutionale, lucrarile Sectiilor Unite urmand a fi organizate in sistem de videoconferinta, intrucat la aceste sedinte participa toti judecatorii instantei supreme;

4. Au fost analizate datele statistice privind activitatea sectiilor si a formatiunilor de judecata in perioada 16.03.2020-16.04.2020  (un  rezumat al  acestora  este prezentat la finalul prezentului comunicat), precum si situatia lucrarilor urgente sau restante, stabilindu-se masuri concrete care urmeaza a fi implementate la nivelul fiecarei sectii sau formatiuni de judecata,  sub  coordonarea  si  monitorizarea  presedintilor  de  sectii,  respectiv  a vicepresedintilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru continuarea activitatii de redactare.

Scurta prezentare statistica a activitatii de judecata in perioada 16.03.2020:



In perioada de referinta, Registratura Generala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie a expediat 6771 de lucrari si a inregistrat 2138 acte reprezentand corespondenta in dosarele aflate pe rol, 148 dosare civile, 187 dosare penale, 29 de dosare de competenta completurilor de 5 judecatori, 7 dosare pentru completul de dezlegare a unor chestiuni de drept si 548 de alte lucrari, volumul de munca inregistrat de catre personalul din cadrul acesteia fiind astfel superior celui din lunile cu activitate obisnuita".

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.