Banila a demisionat de la sefia DIICOT: Platesc un pret injust
Data: 02 October 2019, 12:14 | autor: L.J. | 1 comentarii | 1024 afisari
Procurorul Felix Banila (foto) a anuntat miercuri, 2 octombrie 2019, ca a demisionat de la conducerea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
Gestul lui Banila vine la o zi dupa ce acelasi magistrat dadea de inteles ca nu-si va da demisia, intrucat un asemenea act „ar putea reprezenta expresia unui om las si poate chiar lipsit de responsabilitate” (click aici pentru a citi).
De data aceasta, Felix Oliver Banila sustine ca „acesta este pretul pe care trebuie sa il platesc pentru continuarea in bune conditii a activitatii – desi unul injust”. Magistratul adauga ca atata vreme cat a condus DIICOT, nu a esuat in indeplinirea atributiilor legale, „iar speta 'Caracal' nu depaseste nivelul priceperii mele si al aptitudinii solutionjarii ei de catre ai mei colegi”.
De asemenea, Banila mentioneaza ca si-a depus „demisia de onoare” in urma discutiilor purtate cu Procurorul General interimar Bogdan Licu, ministrul Justitiei Ana Birchall si membrii Sectiei pentru procurori din CSM, „dar si in baza propriului rationament”.
Comunicatul complet al lui Felix Banila:
„Desi am convingerea ca nu am esuat in indeplinirea atributiilor conferite de lege in calitate de procuror sef al D.I.I.C.O.T., iar speta 'Caracal' nu depaseste nivelul priceperii mele si al aptitudinii solutionarii ei de catre ai mei colegi;
In urma discutiilor purtate cu Procurorul General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu Ministrul Justitiei si cu membrii Sectiei de procurori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, dar si in baza propriului rationament;
Am inteles sa imi depun demisia de onoare din functia de procuror sef al Directiei de Investigarea Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, sens in care am inaintat-o Ministrului Justitiei, respectand parcursul legal al actului numirii in aceasta functie, pentru a aprecia cu privire la oportunitatea transmiterii ei neintarziate Presedintelui Romaniei, spre a fi acceptata si a se luat act de aceasta, in vederea emiterii decretului de eliberare din aceasta functie, data pana la care voi continua sa asigur conducerea D.I.I.C.O.T.
Aceasta nu vine pe fondul faptului ca nu mi-as fi facut datoria si ca nu mi-as fi pus toata priceperea, profesionalismul si buna-credinta in exercitarea functiei, pe care cu onoare inca o ocup;
Dar consider ca la acest moment, demisia mea este absolut necesara pentru a oferi colegilor mei posibilitatea de a-si continua activitatea intr-un climat lipsit de presiune.
Asa cum am mai spus-o, activitatea D.I.I.C.O.T. nu se rezuma doar la cazul 'Caracal' si daca acesta este pretul pe care trebuie sa il platesc pentru continuarea in bune conditii a activitatii – desi unul injust, consider – accept sa ma retrag din functie, lasand Directiei de Investigarea Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism stabilitatea celor 6 functii de conducere din cadrul sectiilor structurii centrale si a celor alte 6, din cadrul serviciilor aferente acestora, precum si un corp profesional bine pregatit, onest si de buna-credinta, cu adevarat independent ca procurori, apt a atinge toate obiectivele legale si strategice ale directiei, in ciuda oricaror alte argumente sau / si speculatii contrare.
Va asigur ca sunt pe deplin constient de implicatiile acestui act si de responsabilitatea ce incumba functiei de procuror sef al D.I.I.C.O.T., insa nu pot accepta ca directia, a carui parte integranta sunt, sa reprezinte tinta predilecta si lipsita de aparare a celor care au obligatia de rezerva ori a unor persoane neavizate domeniului sau / si lipsite de cultura juridica necesara.
Desi nu am nimic a-mi reprosa, intrucat cazul de la Dambovita nu incumba activitatilor si competentei D.I.I.C.O.T., iar de la momentul revenirii mele din concediu (29.07.2019), am directionat ancheta intr-o maniera corecta, justa si legala, in timp ce efectuarea, continuarea si finalizarea acesteia este responsabilitatea exclusiva a procurorilor de caz, a caror independenta, nici eu si nici nimeni altcineva, nu trebuie si nu poate a o incalca.
Daca as ramane in functie, as risca sa antrenez directia intr-un conflict care, pe termen mediu si lung, nu ar putea avea efecte pozitive nici pentru mine si nici pentru D.I.I.C.O.T.
Mi-as dori, insa, ca gestul meu sa ramana unul izolat, lipsit de relevanta pe care multi, nu numai din sistemul judiciar, o pot intui si sa nu deschida calea unor demisii / demiteri ori revocari arbitrare, cu grave si iremediabile consecinte asupra independentei justitiei, in general si a procurorilor, in mod special”.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Comentarii
# Pintea 2 October 2019 16:26 +1