ccf

Anunt important de la Tribunalul Gorj

Data: 15 March 2020, 09:25 | autor: L.J. | 0 comentarii | 2018 afisari

Tribunalului Gorj a anuntat, in contextul cazurilor de coronavirus inregistrate in Romania, ca incepand cu data de 13 martie 2020 si pana la data de 4 mai 2020, si in continuare, daca situatia la nivel national o va impune, s-au luat urmatoartele masuri:


 

I. Judecatorii din cadrul Tribunalului Gorj vor solutiona in perioada prezent – 04.05.2020, respectiv in continuare, doar cauzele foarte urgente, dupa cum urmeaza :

In materie civila :

Sectia I Civila :

In materie civila: ordonanta presedintiala, ordin de protectie, suspendare provizorie a executarii silite, cereri reexaminare taxa timbru, cereri de ajutor public judiciar, cereri de revizuire si contestatii in anulare, cereri de indreptare eroare materiala, completare  si lamurire dispozitiv, doar cu privire la aceste materii.

In materie minori si familie: cererile prevazute de Legea nr.273/2002 privind procedura adoptiei, cererile prevazute de Legea nr.272/2004, ordonanta presedintiala, suspendare executare, suspendare provizorie a executarii silite, cereri de revizuire si contestatii in anulare, cereri de indreptare eroare materiala, completare  si lamurire dispozitiv, doar cu privire la aceste materii;
Cereri de abtinere si recuzare.

Sectia a II-a Civila :

- In materia litigii cu profesionisti si faliment : ordonanta presedintiala, suspendare provizorie a executarii silite;
- In materia litigii cu profesionisti : suspendarea provizorie a executarii silite;
- In materia faliment : cererea debitorului art.66 din Legea nr.85/2014;
- In apel insolventa persoanei fizice : cerere de apel art. 10 alin. 8 raportat la art. 67 alin. 3 din Legea 151/2015 (sesizare deschidere procedura (art. 14 al. 1 lit. b).

Cai extraordinare de atac, cereri reexaminare taxa timbru  si ajutor  public  judiciar, indreptare eroare materiala si completare  dispozitiv – in privinta cauzelor urgente, abtineri si recuzari.

Sectia Contencios administrativ si fiscal : suspendare executare (art. 14 si 15 din Legea nr. 554/2004 si art. 507, 512 Cod procedura civila) doar in materie fiscala si in materia raporturilor de serviciu; achizitii publice privind produsele medicale; ordonante presedintiale; contestatii in anulare si revizuire formulate impotriva hotararilor pronuntate in cauzele urgente, cereri reexaminare, cereri de acordare facilitati sau ajutor public, cereri de indreptare, lamurire, completare hotarari si incidente procedurale aferente cauzelor urgente.

Sectia conflicte de munca si asigurari sociale :
- In materia litigiilor de munca : constatare nelegalitate greva; incetare greva; suspendare greva; ordonanta presedintiala; suspendare provizorie a executarii silite;
- cereri de revizuire, contestatii in anulare si cereri de lamuriri a dispozitivului, in materiile mentionate mai sus;
- cereri de reexaminare a incheierii de anulare a cererii in cauzele de mai sus.
- cereri de recuzare si abtinere.
- In materia asigurarilor sociale: suspendare provizorie a executarii silite, cereri de revizuire si contestatii in anulare cu privire la aceasta materie.
- cereri de reexaminare a incheierii de anulare a cererii in cauzele de mai sus.
- cereri de recuzare si abtinere.

In materie penala :

1. Cauze de competenta judecatorului de drepturi si libertati:
-masuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau inlocuirea;
-metode speciale de supraveghere;
-perchezitie; masuri asiguratorii;
2. Cauze de competenta judecatorului de camera preliminara sau judecator fond:
-masuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau inlocuirea;
3. Cauze cu detinuti:
-   contestatii liberari conditionate;
-  modificari pedepse: cereri fond si contestatii; contestatie la executare care privesc detinuti;
 4. Cauze judecate pe fond unde sunt masuri preventive;
 5. Dosare vechi in care poate interveni prescriptia faptelor in timpul judecatii.

II. Dosarele avand obiectele mentionate mai sus, prin grija completului de judecata, vor fi indicate intr-o lista zilnica, care va fi reactualizata de asemenea zilnic pana la data de 4 mai 2020, cand se va reanaliza situatia. Lista reactualizata va fi comunicata publicului in conditiile Hotararii nr.192 din 12 martie 2020 a Consiliul Superior al Magistraturii, art.1 pct.3. : prin afisare pe portalul instantelor, pe pagina proprie de internet, prin comunicare catre barourile de avocati si parchete (lista va fi accesibila la urmatoarea adresa: http://portal.just.ro/95/SitePages/acasa_default.aspx).

Toate celelalte cauze vor fi solutionate cu respectarea termenului rezonabil de solutionare, acordandu-se, in raport de situatia epidemiologica existenta, termene ulterior datei de 4 mai 2020.
Fiecare complet de judecata va preschimba in aceste cauze termenul de judecata deja stabilit, in masura in care exista posibilitatea instiintarii in timp util a partilor cu privire la noul termen de judecata.
In cauzele in care exista posibilitatea implinirii termenului de prescriptia a raspunderii penale, masurile anterioare nu se aplica.

In cauzele penale se va proceda la audierea in sistem de videoconferinta, in scopul protejarii sanatatii publice, completul de judecata apreciind daca se poate declara sedinta nepublica.
In situatia in care se impune prezenta detinutului, pe caile specifice se va solicita administratiei penitenciarelor in cauza sa prezinte persoanele care au primit aviz medical ca nu prezinta pericol public de infectare.
Se va pune in vedere penitenciarelor, prin intermediul Administratiei Nationale a Penitenciarelor, ca in situatia chemarii in instanta a unei persoane detinute, aceasta sa fie prezentata numai dupa controlul medical aferent.
Programul cu publicul se suspenda in perioada 13 martie 2020 – 4 mai 2020. Persoanele care apeleaza la serviciul public al justitiei vor depune cererile si orice alte acte pe care le apreciaza necesare, folosind mediul online, respectiv e-mail sau folosind faxul instantei/arhivei, respectiv la numerele afisate pe portalul instantei si care nu au suferit modificari, urmand sa trimita prin posta clasica/curierat documentele in original.

Prin exceptie, numai in cazul dosarelor indicate la punctul I, considerate urgente in situatia exceptionala de pandemie declarata de OMS, va fi permis accesul fizic la studierea dosarelor in arhiva, daca partea/reprezentantul nu are acces la modalitatea de studiere on-line prin intermediul aplicatiei Infodosar. Reamintim ca dosarele sunt scanate zilnic, iar partile/reprezentantii acestora pot observa dosarul on-line pe baza parolei comunicate. In acest scop angajatii instantei responsabili cu acest serviciu vor proceda la scanarea cu precadere a dosarelor considerate urgente conform punctului I.
Accesul fizic la dosar in arhiva se va realiza prin temporizare si reducerea la un numar maxim de cate doua persoane. De asemenea, accesul in arhiva va fi realizat dupa completarea declaratiei pe proprie raspundere pusa la dispozitie de efectivul de jandarmi la intrarea in instanta cu privire la faptul daca persoana in cauza a fost/vine dintr-o zona cu risc de infectare cu CORONAVIRUS COVID-19 sau SARS-CoV-2, respectiv daca prezinta unele simptome indicate in formularul din anexa 1 la ordin.

A fost de asemenea adoptat formularul de declaratie pe propria raspundere a persoanelor care au acces fizic in instanta de judecata la serviciul public de justitie realizat de Tribunalul Gorj si Judecatoria Tg.-Jiu, care au sediu comun, in scopul protejarii sanatatii publice. Formularul va fi pus la dispozitia persoanelor prin intermediul efectivului de jandarmi la intrarea in instanta.

In perioada de referinta in care se aplica masurile speciale de protectie a sanatatii publice in interiorul Tribunalului Gorj, se vor respecta si urmatoarele masuri suplimentare:

-  Reprezentantii firmelor de catering solicitati de personalul instantei nu vor avea acces in sediu, urmand ca relatia comerciala de predare a meniurilor comandate, respectiv plata contravalorii acestora sa se realizeze in afara intrarii de acces in instanta.
-  Relatia client-avocat se va limita in interiorul instantei la prezenta in salile de sedinta.
-  Inter relationarea cu persoane in birourile angajatilor, cu exceptia celor care desfasoara activitati de justitie este restrictionata in perioada de referinta.

Culoarul de deplasare a persoanelor detinute, in masura in care este necesara prezenta acestora, va fi cel deja stabilit, cu mentiunea ca efectivul de jandarmi, in baza modificarilor la planul de paza realizate fata de situatia de urgenta, va asigura restrictionarea oricarui contact al persoanelor in cauza cu civilii sau angajatii instantei la o distanta mai mica de trei metri pana la intrarea in sala de sedinta.

Se vor asigura masti de protectie/manusi chirurgicale pentru persoanele care intra in contract direct si apropiat cu publicul, prin grija D.E.F.A.
Se vor dezinfecta continuu manerele usilor de la intrarea de acces in instanta, cele de la salile de judecata si birouri de catre personalul angajat in acest sens la nivelul instantei.
Se vor dezinfecta cu precadere spatiile publice de genul sali de judecata, locuri destinate contactului cu publicul”.


foto:radioinfinit

Adauga comentariu

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*

DISCLAIMER

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

rominvent.ro Harta avocati romania Harta avocati romania Lege5
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
ULTIMELE ACTE NOUTATI
ABONEAZA-TE!

Introdu-ti adresa de email pentru a te abona la Lumea Juridica si vei primi notificari cu cele mai noi stiri si articole.